Klimatizací jako šafránu

Celou zimu se těšíme na jaro a léto. A když konečně přijde, stačí pár tropických dní, abychom si zase přáli ochlazení. Právě pro takové chvíle existují klimatizace, větráky a další zařízení. Klimatizace jsou však v českých domácnostech spíše výjimkou. Má je k dispozici jen 10 procent české internetové populace. O něco častější je výskyt klimatizačních zařízení jen v bytech nové zástavby. Volně stojící zařízení převažují nad zabudovanými. Ke snížení teploty na snesitelnější úroveň doma lidé používají hlavně stojanové (36 procent) nebo stolní (27 procent) větráky a samozřejmě časté větrání.

Klimatizaci lidé odmítají z mnoha důvodů. Považují ji hlavně za zbytečnou, protože preferují teplý vzduch vyvětrat jiným způsobem (76 procent) nebo nemají v bytě či domě takové horko (62 procent). Pro velkou část respondentů, kteří klimatizaci nemají, jde o drahou záležitost (76 procent). Překážkou je i složité pořizování a zabudování zařízení a jeho hlučný chod. Více než polovina se také domnívá, že použití klimatizace není zdravé. Malá část lidí zvažuje i ekologické hledisko, které vyznívá v neprospěch použití klimatizace. Klimatizace obecně vadí častěji ženám a lidem nad 44 let.

O pořízení klimatizace v nejbližší době uvažuje devět procent dotázaných. Zajímají se hlavně o volně stojící zařízení.

Český národní panel je projekt výzkumných agentur STEM/MARK, NMS Market Research a Nielsen Admosphere, které společně vytvořily jeden z největších výzkumných panelů v Česku. Slouží pro kvalitní a rychlé on-line sběry dat o internetové populaci ČR. Víc informací na www.ceskynarodnipanel.cz.

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-44

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-44

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Proč mladí nečtou zprávy?
Marketing ve sportu
Golden Drum

MAM Exkluzivně v časopise

Kohy5
Vojtěch Tkáč z Refresheru
Gabriel Mattar
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Sazkabet
Brand Strategy
McDonald’s sýrovka
Spring Walk
Sazkabet
Brand Strategy
McDonald’s sýrovka
Spring Walk