Chcete na firemním Instagramu líbivé a různorodé fotografie? Jednou z možností je obsah od lidí, kteří mají zajímavý a úspěšný osobní účet. Ti pak dodávají materiál, který značka následně publikuje pod svým jménem. Například firma Tchibo využívá obsah od influencerů z Tchibo blogu na svém Instagramu a Facebooku.
„Influencery využíváme například pro dodávání obsahu pro český instagramový účet značky Philips,“ potvrzuje Jakub Mařík, obsahový kurátor agentury Bubble.
„Takové příspěvky vypadají autenticky. Jsou focené doma u fotografa s jeho vlastními rekvizitami. Kdybychom něco podobného chtěli vytvořit v ateliéru, bylo by to produkčně náročnější a dražší,“ vysvětluje Mařík.
Při spolupráci s dodavateli obsahu je podle něj klíčem k úspěchu vybrat si kvalitní a spolehlivé influencery a dát jim svobodu. Agentura by ovšem měla mít nad celým účtem značky dohled, aby si stále držel jednotný styl.
Petr Andrýsek, šéf agentury Socialsharks, ale upozorňuje, že takto k úspoře dojít nemusí: „Je nutné počítat s náklady na projektový management, komunikaci s influencery, vyhodnocování jejich práce a kontrolu obsahu.“
„Influencery do tvorby obsahu pro Instagramy našich značek zapojujeme výjimečně, pokud se výstupy influencera shodují se strategií profilu,“ říká Aki Votrubová, Instagram specialistka agentury Peppermint Digital. Ta za nejefektivnější považuje spolupráci přímo na profilech influencerů.
Pro Philips dodávají influenceři fotografie s produkty.
Repro: Instagram Philips CZ