Facebook za poslední měsíc zavedl řadu novinek: mimo jiné nové metriky ve Správci reklam a možnost posílat komerční sdělení přímo do aplikace Messenger. „Za dobrou zprávu považuji rozšíření metrik, na základě kterých můžeme zase o něco lépe hodnotit naše kampaně a zjistit více o lidech, které oslovujeme,“ komentuje aktuální změny Iveta Oršulíková, šéfka sociálních médií v agentuře Sun Marketing.
Rozeznáte starého od nového
Facebook přišel s funkcemi, které mají podchytit nové druhy interakcí s reklamami nebo firemními profily.
Konkrétně zavedl novou metriku „pre-impression activity breakdown“, tedy uživatelovy bezprostřední aktivity před navštívením stránky. Díky ní se marketér dozví, zda uživatel, který interaguje s firemní stránkou, je stávající, nebo nový zákazník. Podle vyjádření Facebooku je funkce vhodná zejména pro firmy, které mají spuštěné dynamické reklamy a cílí i na uživatele mimo stávající fanoušky.
Pomalé weby jen tak neuvidíte
Další novinkou ve Správci reklam je údaj „landing page views“ neboli počet zobrazení vstupní stránky. Sděluje, kolik návštěvníků se skutečně dostalo na vaši webovou stránku. To, že uživatel Facebooku klikl na reklamu, totiž ještě nezaručuje, že se skutečně dostal až na váš web. Cílové stránky se nemusí načíst, pokud má uživatel pomalé internetové připojení nebo web není optimalizovaný pro mobilní zařízení.
Facebook chce „pomalé“ weby dlouhodobě znevýhodňovat ve snaze zlepšit návštěvníkům uživatelský zážitek. „Až 40 procent návštěvníků opustí web, pokud se stránka nenačte do tří sekund,“ zdůvodňuje sociální síť svůj krok s odkazem na průzkumy. Proto nebude v budoucnu zobrazovat odkazy na neoptimalizované weby na horních pozicích v toku příspěvků, ale schová je spíše na konec timelinu.
Reklama v Messengeru? Realita
„Protože Facebook už v podstatě využil veškerý reklamní prostor v přehledu příspěvků, začíná se zaměřovat i na další možnosti. Reklama v Messengeru je pro marketéry šancí, jak jejich reklamním sdělením oslovit uživatele v ještě soukromějším prostředí,“ vysvětluje rozšíření nabídky pro komerční komunikaci Iveta Oršulíková ze Sun Marketingu.
Facebook přišel s možností inzerovat přímo v komunikační platformě Messenger. Uživatel uvidí na zdi reklamu. Pokud na ni klikne, otevře se mu chatovací okno aplikace Messenger, v němž může zahájit komunikaci s vaší firmou. Můžete mu tam například představit nové produkty nebo nabízet personalizované slevy.
„Podle mě je to pro marketéry nejdůležitější novinka. Messenger se stal výborným nástrojem pro zákaznickou podporu a teď se více posune také k funkčnímu prodejnímu kanálu,“ podotkl k tomu Petr Jelínek, ředitel české a slovenské pobočky agentury Business Factory.
Pokud nemáte optimalizovaný web pro mobilní prohlížení, možná vaše příspěvky a reklamy nikdo neuvidí.
Foto: Pixabay