Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

E-shopy: dopravou k lepší imagi

Příjezd kurýra je často jediný okamžik, kdy zákazník přijde do „fyzického“ kontaktu s e-shopem. Na sociálních sítích přitom koluje řada příběhů o neochotných doručovatelích nebo videa, jak pošťák hází zásilku zákazníkovi přes plot. Některé e-shopy si uvědomily, že se vyplatí si tento bod mezi nimi a zákazníky ohlídat napřímo. Naprostá většina on-line obchodů si sice stále najímá externí balíkové přepravce, ale počty těch, které si pořizují vlastní rozvážková auta, stoupají. Důvodem je právě zejména marketing a snaha vylepšit zákaznické služby a tvář obchodníka.

Vlastní auta se ale nejprve musí vyplatit logisticky. E-shopy proto začínají s vlastním rozvozem většinou v Praze, kde je největší kupní síla. Jedním z nich je on-line lékárna Pilulka.cz, za kterou stojí internetový podnikatel Martin Kasa.

„Po stránce marketingu to vypadá mnohem lépe, pokud vám produkty přiveze řidič oblečený v dresu Pilulka než řidič PPL. Navíc v roce 2017 lidé ocení především rychlost, ale i možnost vynesení zásilky až do bytu a další servis, který jsme schopni poskytnout díky vlastní dopravě,“ vysvětluje Michal Hanáček, ředitel společnosti Pilulka Distribuce.

Reklama

Super, rozšiřujeme

Tyto důvody vedly k založení vlastní flotilky i e-shop Spokojený pes: „Hlavním důvodem pro vlastní dopravu pod značkou Rychlý pes byla snaha zvýšit kvalitu služby doručení a moci ovlivnit podobu celé cesty zákazníka,“ vysvětluje ředitelka Soňa Fialková.

Spokojený pes má v současnosti dvě vlastní auta a dva řidiče na plný úvazek a uvažuje, že do konce roku navýší počet vozů a rozšíří vlastní rozvoz za hranice Prahy. „Od začátku spuštění Rychlého psa monitorujeme na denní bázi spokojenost zákazníků, úspěšnost doručení, časy doručení a samozřejmě každý měsíc vyhodnocujeme průměrné náklady na zásilku. Realizovali jsme i akci, kdy celý den zásilky rozvážel přímo management Spokojeného psa, abychom i v reálu viděli, jak celý proces probíhá. Zatím vše nasvědčuje tomu, že tento směr je správný, a chceme v něm pokračovat,“ tvrdí Fialková. E-shopy také často nabízejí v rámci vlastního rozvozu další služby, jako je vynesení zboží do patra nebo jeho instalace. Právě pro dovoz větších spotřebičů si i Datart pořídil vlastní distribuční auta. Podle tiskové mluvčí firmy Ivy Pavlouskové chce zákazníkům garantovat kvalitu jak samotné dopravy, tak i doprovodných služeb.

Autor je šéfredaktorem časopisu Logistika.

Obchod Pilulka.cz tvrdí, že díky vlastní dopravě může nabídnout lepší služby.
Foto: Pilulka.cz

Reklama
MMcite
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia
Jan Michálek v podcastu Hype-Cast

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)