Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Colours nabízí řešení „na klíč“

Původně hudební přehlídka world music v ostravské Stodolní ulici se podle britského deníku The Guardian stala jedním z deseti nejlepších hudebních festivalů v Evropě. Letošní, 16. ročník Colours of Ostrava kromě obvyklé multižánrovosti svým přemýšlivým návštěvníkům nabídl i plnou verzi přidruženého diskusního fóra Meltingpot. A současně poprvé narazil na skutečnost, že i obří areál Dolních Vítkovic má – co se počtu návštěvníků týče – své limity.

Bez peněz není muzika

Vstupné tvoří podle ředitelky festivalu Zlaty Holušové jen část příjmů zhruba stomilionového rozpočtu akce. Zbývající částka přichází od partnerů ze statutární a komerční sféry, kteří jsou festivalu už dlouhá léta věrni. Statutární sféru představují zejména město Ostrava a Moravskoslezký kraj, které se v rámci festivalu prezentují stejně jako partneři z komerční sféry formou partnerských zón.

Přítomnost generálních a hlavních partnerů má už tři roky na starosti obchodní ředitel Philipp Malý. „Našim partnerům se líbí, že profil festivalu a jeho návštěvníků odpovídá i profilu jejich zákazníků. Naší výhodou je zajímavé a jedinečné publikum – 80 procent návštěvníků tvoří mladí lidé ve věku 18 až 35 let, dvě třetiny publika jsou vysokoškoláci a absolventi VŠ, tedy velmi perspektivní skupina se střední a vyšší kupní silou. Návštěvníci jsou dobře naladěni a partnerské prezentace jim přinášejí odpočinkové zóny nebo doplňkovou zábavu,“ vysvětluje Malý.

Reklama
Know

Nejdéle je s festivalem spojen jeho generální partner Česká spořitelna. Ta letos pro návštěvníky přichystala zábavně-relaxační Modrou zónu ČS s večerním videomappingem na hlavním stanu a vlastní wi-fi. Zavítalo prý do ní na 16 tisíc lidí.

Druhý generální partner, ostravská ocelářská společnost ArcelorMittal, pojmenoval svůj stan Dance for Life a pořádal v něm taneční party, při které bylo možné naučit se od tanečníků choreografii a podle stupně své úspěšnosti získat body převedené partnerem festivalu na peníze pro neziskové projekty na Ostravsku. „Tento projekt plně zapadá do konceptu Colours, nejenom si užívat, ale i pomáhat,“ upozorňuje Malý.

Velká jména se objevují i mezi hlavními partnery. Agrofert letos své potravinářské produkty nabízel ve Food & Fun zóně. Návštěvníci ČEZ Family Parku mohli pohybem podpořit společnost Kola pro Afriku, která posílá kola gambijským dětem, aby si na nich zkrátily cestu do školy. Žízeň návštěvníků hasil Radegast z pivovarnické skupiny Asahi.

Šance pro další partnery

Složení hlavních partnerů je již pár let neměnné. Dá se do této exkluzivní společnosti dostat? „Areál Dolních Vítkovic je velký, ale nové partnerské zóny už není kam umístit,“ připouští Malý s tím, že festival nabízí spolupráci i „menším“ partnerům.

„S každým diskutujeme jejich vlastní strategii v souladu s tou naší. Letos jsme na festivalu měli poprvé společnost Baťa, se kterou jsme vyrobili vlastní edici tenisek. Nikon u nás slavil 100. výročí založení unikátní výstavou historických foťáků v aule Gongu. Pernod Ricard prezentoval svou značku Absolut nadměrným zrcadlem umístěným nad barem, díky kterému odhalil, že barový stůl kopíroval ikonickou formu lahve této značky,“ dodává Malý.

Partnerská řešení jsou podle Malého vytvářena „na klíč“. „Koncept vyvíjíme s klientem nebo jeho agenturou. Jsou ale i zájemci, které musíme odmítnout, protože se jejich vize k festivalu nehodí,“ upozorňuje obchodní ředitel festivalu.

A jak dál?

„Festival stojí na čtyřech základech. Jsou to jasná strategie, zdravá značka, snaha být aktuální a překvapovat návštěvníky tím, co neznají. Všechny myšlenky jsou ale na nic, když je nemá kdo realizovat. Proto i výsledek každého ročníku Colours tvoří především tým lidí, kteří festivalem žijí. Podílejí se jak na strategii, tak na realizaci. Stále taky pracujeme na provázanosti potřeb partnerů zasazených do obsahu festivalu,“ shrnuje směřování Colours Philipp Malý.

Autor je producent a publicista.

Reklama
ČEZ
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Diana Hlaváčová, Seznam
MAM class prompty Ipsos
Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)