Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Čas chatbotů přijde. Je dobré být připraven, shodují se mediální společnosti

Automatizace postupuje rychle vpřed. Jsou to teprve tři roky, co Facebook oddělil funkci zasílání zpráv do samostatné aplikace Messenger. Nyní už skrze ni umožňuje autonomně reagovat. Takzvaní chatboti ale zatím budí rozporuplné odezvy. Jedna strana tvrdí, že se kolem nich vytvořila zbytečná bublina. Média, která tuto funkci testují, se ale shodují na jejím potenciálu. Než si lidé na nový způsob komunikace zvyknou, mají teď čas vychytat všechny mouchy.

Přijít chatbotům na chuť

Řada firem si skrze chatboty zjednodušuje nepříjemnou práci a často na nich nechává například zákaznickou podporu. V případě reklamace ale nemusí být příjemné komunikovat s automatem. Chatboti v médiích mají zatím tu výhodu, že se z hlediska funkčnosti snaží ulehčit život zejména svým uživatelům. Stačí si jen přihlásit odběr a chatbot iDnesu nebo Lidovek vám pošle zprávy o aktuálním dění. U Sportu.cz vám neuniknou novinky o vašem oblíbeném týmu a Evropa 2 vám například řekne, co právě hrálo v éteru.

Z pohledu počtu uživatelů chatbot zdaleka není dominantním komunikačním nástrojem, média si ale pochvalují retenci. „Pokud lidé přijdou tomuto způsobu konzumace obsahu na chuť, zůstávají mu nakloněni,“ říká produktový manažer Seznamu Tomáš Barták.

Reklama
ČEZ

Rozvoj různými směry

Mafra, Seznam i Lagardere proto plánují funkce svých botů rozvíjet. „U iDnesu uvažujeme o možnosti zeptat se na předpověď počasí nebo na zprávu z konkrétní oblasti,“ řekl Michal Hanák, který v Mafře zodpovídá za digitální obsah. Barták ze Seznamu vidí potenciál v odpovídání na konkrétní dotazy. Evropa 2 pak chce kromě zodpovězení posluchačských dotazů a nabízení článků využít svého chatbota zejména k soutěžím. Podle šéfredaktora on-line sekce Evropy 2 Jakuba Kuneše to otevře cestu i k využití ke komerčním účelům. „Když bude například soutěž spojená klientsky, bude na to moci být navázána i reklama a bude to další prodejní kanál,“ řekl.

I samotný Facebook se obul do rozvoje Messengeru. V červenci vypustil jeho další aktualizaci, která v souvislosti s chatboty například dá vývojářům příležitost využít vestavěné zpracování přirozeného jazyka k rozpoznání určitých výrazů nebo desktopovou podporu Messengeru.

Nestojí to moc

Zprovoznění chatbota pak podle oslovených společností není finančně ani časově náročné. Vlastní vývoj zabere programátorům pár dní. Existují i třetí strany, které se o zprovoznění bota postarají v řádech několika desítek tisíc korun. „I kdybyste si u chatbotů měli spálit prsty, tak to není tak velká investice, aby se tento nástroj nezkusil,“ říká Kuneš. Ti, kdo mají za sebou první fáze testování chatbotů, se totiž shodují na tom, že jejich čas jistě přijde.

Někteří na to jdou se svými chatboty jednoduše.
Repro: Facebook

Jiní si s nimi hrají a snaží se, aby „bot byl zároveň kamarád“.
Repro: Facebook

Reklama
Know
Reklama
Reklama
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia
Jan Michálek v podcastu Hype-Cast

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)