Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

7. Walt Disney se rozejde s Netflixem

Americká mediální společnost Walt Disney ukončí spolupráci s videoslužbou Netflix a pustí se do streamování na vlastní pěst. První předplacenou službu, sportovní aplikaci svého kabelového kanálu ESPN, chce spustit už příští rok. Streamovací službou pro filmy a televizní pořady pak chce Disney debutovat v roce 2019. Spolu s tím také ukončí dohodu s firmou Netflix, se kterou Disney léta na distribuci svého videoobsahu spolupracoval. Netflix přitom v minulých měsících překročil hranici 100 milionů zákazníků po celém světě. Růst firma přisuzuje úspěchu vlastních seriálů jako Domek z karet nebo Narcos. Podle listu Los Angeles Times ale většina obsahu, který si prohlížejí předplatitelé Netflixu, jsou licencované pořady jiných studií jako Walt Disney. Někteří analytici tak spekulovali o tom, že Disney firmu Netflix odkoupí. Plánované rozvázání spolupráce Disney oznámil spolu s výsledky za třetí fiskální čtvrtletí. Meziročně mu v tomto období klesl čistý zisk o devět procent na 2,37 miliardy dolarů. Důvodem byly vyšší náklady na programy, pokles předplatitelů stanice ESPN a nižší příjmy z filmů v kinech. Za to přitom zčásti může právě přesun spotřebitelského zájmu směrem ke streamingu.

Disneyho filmy jako Příběh hraček 4 a pokračování Ledového království se pravděpodobně v nabídce Netflixu už neobjeví.

Reklama
MMcite
Reklama
MMcite
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Diana Hlaváčová, Seznam
MAM class prompty Ipsos
Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Effie_novy-web-otvirak (2)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Effie_novy-web-otvirak (2)