Nově spuštěný web www.dobryemail.cz by měl pomoci marketérům lépe pracovat s e-mailovými kampaněmi. Na jeho přípravě se podílely společnosti Seznam.cz a Mailkit ve spolupráci s Úřadem pro ochranu osobních údajů. Web je určený nejen on-line specialistům, ale i lidem, kteří by teprve chtěli s e-mailovými kampaněmi začít. Nachází se na něm rady odborníků, jak správně získat souhlas se zasíláním obchodních sdělení i jak umožnit odhlášení z odběru kampaní. Nechybí ani přehled základních pravidel pro odesílatele hromadných sdělení. „Dlouho na českém internetu chyběla stránka, na které by se dalo na jednom místě najít klíčové know-how e-mailingových kampaní. Věříme, že tento krok uvítají jak společnosti rozesílající newslettery, tak lidé, kteří se s jejich prací setkávají ve svých schránkách,“ komentuje vznik webu Jakub Olexa, jednatel společnosti Mailkit. Podle údajů společnosti Seznam dorazí každý pracovní den jen do její e-mailové služby kolem 65 milionů zpráv, o víkendech se toto číslo snižuje na 45 milionů. Z toho 20 až 30 procent tvoří pošta, kterou Seznam vyhodnocuje jako spam, a neprojde tak k uživatelům. Dalších 40 až 50 procent tvoří hromadná korespondence. Typicky jde právě o newslettery a e-mailingové kampaně.