3. Konspirační weby mají z reklamy desítky milionů

Až 32 milionů korun se ročně protočí v internetové reklamě na česko-slovenských konspiračních, dezinformačních a clickbaitingových webech. Odhaduje to studie Nadace Open Society Fund, která vznikla na základě konzultací s českými mediálními agenturami. Studie vzala v úvahu reklamní systémy nasazené na 122 webech. Při výpočtu příjmů zohlednila počet zobrazení stránek, ceny za proklik a provize provozovatelům systémů. Nejvýnosnějším webem jsou podle studie Parlamentní listy, jejichž měsíční příjmy z internetových reklamních systémů odhadli autoři na 1,5 milionu korun. Většina webů se příjmově pohybuje spíše v nižších desítkách tisíc.

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-25

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-25

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Cannes Lions 2025
Cannes Lions 2025
Náborové kampaně

MAM Exkluzivně v časopise

Barbora Průša
Julie Hobsbawm
Šárka Hamanová
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
alzaAds_nový web-otvírák - 2025-06-05T135103
tesco_hlavni
buresova_WPPmedia
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
alzaAds_nový web-otvírák - 2025-06-05T135103
tesco_hlavni
buresova_WPPmedia