10. Facebook rozjíždí v ČR svoje vlastní tržiště

Facebook v Česku spouští prodejní portál Marketplace neboli tržiště. Nová bezplatná služba se má stát globální obdobou inzertních webů, jako jsou tuzemské Aukro nebo Bazoš. Obchodovat na Marketplace budou moci pouze jednotlivci, kterým Facebook prostřednictvím své sítě slibuje rychlé domlouvání prodejů a nákupů. Záměrem firmy je za pomoci nového on-line tržiště získat více informací o nákupním chování svých uživatelů. Ty Facebook následně zužitkuje v lepším cílení reklamy. Službu Marketplace americká sociální síť spustila už loni v říjnu. Dosud byla ovšem dostupná jen v USA, Velké Británii, Austrálii, Mexiku, Chile a na Novém Zélandu. Od půlky srpna přibude dalších 17 trhů Evropy. V regionu střední Evropy půjde o Česko, Maďarsko a Rakousko, mezi zbylé státy se pak zařadí zvláště velké trhy Francie, Německa nebo Itálie.

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-25

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-25

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Cannes Lions 2025
Cannes Lions 2025
Náborové kampaně

MAM Exkluzivně v časopise

Barbora Průša
Julie Hobsbawm
Šárka Hamanová
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
alzaAds_nový web-otvírák - 2025-06-05T135103
tesco_hlavni
buresova_WPPmedia
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
alzaAds_nový web-otvírák - 2025-06-05T135103
tesco_hlavni
buresova_WPPmedia