Je čas ukončit start-up,“ řekl na začátku prezentace nového studia Seznam Zpráv šéfredaktor Jakub Unger. Zpravodajský projekt odstartoval loni na podzim a jeho průměrná měsíční návštěvnost je přes tři miliony reálných uživatelů. Unger dodal, že „to hlavní“ má tým už vyzkoušené. „Myslíme si, že víme, kudy cesta vede,“ věří si šéfredaktor.
Přibudou nové pořady, novinářské tváře, změnila se podoba webu a je připravené už zmíněné nové zpravodajské studio. Měnit se nemá „dobrý, originální obsah od nezávislých novinářů“. Firmě se totiž potvrdilo, že autorské a názorové pořady jsou pro diváky atraktivní.
Nových posil má Seznam hned několik, momentálně redakce čítá na padesát lidí. Zuzana Kubátová bude mít na starosti ekonomické analýzy a investigace. Má mít i vlastní pořad s názvem Peníze, nebo život. Filip Vích, donedávna působící jako editor v DVTV, se má starat o sociální sítě. Publicistka Martina Spěváčková rozšíří tým autorů, kteří se věnují diskusním formátům – moderovat bude pořad Duel. Aleš Černý bude jako reportér přinášet zprávy formou mobilního videa. Specializovat se bude na podnikové zpravodajství. Petra Benešová zastane post editorky živého vysílání, které má být pro Seznam Zprávy „pilířem“. „Budou přicházet další lidé,“ avizuje Unger.
Televize chce nabízet volební speciály, zákulisní politické reportáže – třeba pořad Sněmovní 4 od Lucie Stuchlíkové a Václava Dolejšího, příběhy ze světa byznysu a o technologiích nebo nově i společenské pořady.
Projekt v černých číslech
Změnil se také vizuální styl pořadů a homepage Zpráv. Hlavní prostor má být věnovaný velkým kauzám nebo světovým událostem. „Celý web vznikal tak, aby byl hlavně rychlý,“ řekl Unger. Jednoduchost webu má navíc podtrhovat design nového studia. Multifunkční prostor navrhl architekt Hynek Dřízhal a podle Ungera „nemá vypadat jako všechna ostatní televizní studia“.
Projekt je podle něj provozně v černých číslech. „Chceme se letos dostat na úroveň 900 tisíc diváků-uživatelů ve všedním provozu,“ řekl Unger, což by oproti současnému stavu byl nárůst o 20 procent.
„Nejsem fanoušek velkých televizních kampaní na zprávy,“ řekl Unger k propagaci projektu. Komunikovat ho tak budou zejména prostřednictvím autoreklamy na kanálech, které má Seznam k dispozici.
Jindřich Šídlo bude mimo jiné „zpovídat“ návštěvníky v rozhovorovém pořadu Výzva.
Foto: Seznam.cz