Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Rozmanitost a novinky nejsou třeba. Televizním stanicím v létě vychází sázka na jistotu

Pro recyklaci úspěšných seriálů a starší produkce se v období prázdnin rozhodla většina českých televizních stanic. V době „okurkové“ sezony Česká televize do hlavního programu umístila například předrevoluční seriály jako Chalupáři a Malý pitaval z velkého města. Oba u diváků bodují, v klíčové kategorii dosahují sledovanosti kolem 800 tisíc diváků. „Schéma v tuto chvíli naplňuje naše očekávání a program má jasnou diváckou základnu,“ řekla tisková mluvčí ČT Alžběta Plívová. Strategie seriálů z minulého století se však neosvědčila televizi Nova, která svůj program upravovala.

Nova měnila schéma

Seriál z osmdesátých let, Dynastii Nováků, vyřadila TV Nova z hlavního úterního vysílacího času po pouhých dvou týdnech vysílání. Komediální seriál se tehdy ve sledovanosti ocitl až za konkurenty. Úspěšnější z obou dílů sledovalo jen 350 tisíc diváků. „Seriál Dynastie Nováků nesplnil naše očekávání, proto jsme se rozhodli nahradit ho jiným, divácky oblíbeným pořadem,“ připustila za televizi Nova mluvčí Jana Ondrejechová.

Letní program Novy má tedy poněkud monotónní podobu a nabízí stejné tituly několikrát do týdne. Například zmíněná Dynastie Nováků byla nahrazena Kriminálkou Anděl, která v hlavním vysílacím čase běží také v neděli a pondělí. Nova letním divákům nabízí mimo to i dvojnásobnou porci sitkomu Comeback.

Reklama
MMcite

Proti trendu

Jiný přístup zvolila Prima, která v létě experimentuje s novinkami, jako jsou slovenský seriál Prázdniny nebo dobrodružný seriál Hooten a Lady: Lovci pokladů. Výraznou součástí jejího letního programu jsou také zahraniční filmy, s jejichž sledovaností vyjádřil programový ředitel Roman Mrázek spokojenost. I přesto se víkendové hollywoodské blockbustery ani pondělní série westernových snímků nevyrovnají diváckému úspěchu seriálů konkurenčních stanic. Zatím nejúspěšnější filmový večer na Primě patřil filmu Vinnetou se 470 tisíci diváky.

Reklama
MMcite
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Diana Hlaváčová, Seznam
MAM class prompty Ipsos
Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Effie_novy-web-otvirak (2)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Effie_novy-web-otvirak (2)