Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Peníze před našimi zaměstnanci neschováváme. Rozhodli jsme se rozdělovat odměny transparentně a vidíme pozitivní dopad na agenturní čísla

Založit agenturu s tím, že bude mít transparentní platy a férovou kulturu, je poměrně snadné. Udržet si tento element vize je ale s růstem agentury těžší.

Transparentní odměňování v naší firmě pramení z kultury sdílení: znalostí, nápadů, informací o platech a výsledcích. Věříme, že díky informacím může mít náš tým lepší výsledky. Kolik kdo vydělává, je odrazem jeho užitečnosti a seniority, ale zároveň to znamená i zodpovědnost naplňovat svou hodnotu.

Dalším důvodem, proč věříme v transparentní odměny, je fakt, že dnes agentury využívají analytické nástroje pro vyhodnocování efektivity a úspěšnosti svých projektů. Díky tomu znají čas investovaný do projektu, náklady i marže. Lidé v agentuře tedy už teď vědí, jak se projektům a agentuře vede.

Reklama
Know

V určitý moment jsme si tedy se společníky kladli otázku: Je možné tato data před týmy skrývat? A proč? A řekli jsme si, že to nejde. Vymýšlet nové a nové procesy, jak schovávat data, je kontraproduktivní a velmi náročné. Místo toho jsme se rozhodli naučit naše lidi pracovat s informacemi tak, aby to bylo prospěšné pro ně i pro agenturu.

Po úspěšném projektu si tým rozdělí předem určenou část marže, která by jinak připadla agentuře. Rozdělují si ji podle feedbacku transparentně a na základě zásluh. V podstatě to necháváme na týmu a my zakladatelé do toho téměř nezasahujeme. Každý tak vidí, kdo měl v daném období jaký přínos u projektů a kterým projektům se dařilo.

Máte-li po ruce tyto informace, samozřejmě vás to nutí přemýšlet nad tím, proč se tak stalo a co můžu udělat pro to, aby se to opakovalo. Což je ten nejlepší počáteční impulz k tomu, jak mít nejen fungující agenturu, ale i ekonomicky smýšlející tým.

Tento přístup má samozřejmě i své mouchy, které budeme muset ještě vyladit. Jednou z nich je to, že kreativita zkrátka není úplatná. Mezi odměnou a doručením skvělého nápadu neexistuje jasné rovnítko, proto nemohou být projekty dlouhodobě odměňovány jen podle měřítek výkonu accountského týmu.

Máme za sebou šest měsíců, kdy u nás tento systém funguje. Opravdu vidíme pozitivní dopad. Naši kolegové více pracují s informacemi, více respektují hodnotu svých spolupracovníků a zároveň mají finanční odměnu za to, když se projektům daří.

Martin Zdražil, zakladatel, stratég, Digital Brain

Reklama
MMcite
Reklama
Know
Reklama
Know
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Diana Hlaváčová, Seznam
MAM class prompty Ipsos
Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
SedímvKlidu
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
SedímvKlidu