Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

On-line se rozmáhá, firemním magazínům to paradoxně nahrává

Náklady a čtenost tištěných médií rok od roku klesají na úkor jiných mediatypů, zejména on-linu. Má za téhle situace z pohledu zadavatele smysl vydávat firemní magazín na papíře, když by šla udělat levněji digitální verze? Může to znít paradoxně, ale právě masovost a bezplatná dostupnost on-line obsahu nabízejí argumenty ve prospěch tisku.

Role časopisů se mění. Z klasického magazínu se postupem času stává stále prémiovější médium pro specifickou cílovou skupinu. A s tím se posouvá i vnímání tištěných firemních periodik. Už samotná volba tohoto média může symbolizovat prestiž společnosti a její firemní hodnoty, které je možné šířit při různých příležitostech se zákazníky i obchodními partnery – od pracovních schůzek po firemní akce.

Ačkoli průměrná doba strávená spolu s tištěnými médii na rozdíl od on-linu v posledních letech globálně stagnuje mezi 30 a 60 minutami denně, čas strávený ve společnosti printu má z hlediska konzumace komerčního obsahu vysokou hodnotu. Čtenáři tištěných médií si na magazíny často vyhrazují speciální čas v době osobního volna a oproti konzumaci jiných mediatypů jsou navíc nejméně náchylní k multiscreeningu. Při čtení se tedy nenechávají tolik rozptylovat jinými typy médií a obsahu věnují větší pozornost, což je pro předání sdělení a zanechání dojmu mnohdy klíčové.

Reklama
Abovalve

Na blogu nebo v digitálním magazínu se vám taky těžko povede dosáhnout tak vysoké estetické úrovně, jak tomu může být v printu. Smyslový zážitek z kombinace listování stránkami papíru, jeho vůně a originální grafiky je protikladem ke svítícím obrazovkám smartphonů, tabletů a notebooků. Kvalitní papír, obálka, špičkový tisk, originální fotografie a relevantní obsah, tím vším můžete čtenáře zaujmout.

Nenahraditelným benefitem tištěného magazínu je oproti elektronické verzi také jeho delší „životnost“. Jednotlivá vydání zůstávají v domácnostech či kancelářích týdny a měsíce. Lidé se k nim několikrát vracejí a u populárních titulů zpravidla nezůstává čtenost kusu výtisku na čísle jedna.

Aneta Šaferová, šéfredaktorka, Unexpected Magazine/Nydrle

Reklama
MMcite
Reklama
MMcite
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024
Vstupní body do kategorie
LiDay 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)