Měření konzumace televizního obsahu se od roku 2018 rozroste o digitální část. Další pětiletý cyklus peoplemetrového projektu totiž zahrne i ty diváky, kteří sledují televizní vysílání přes internet.
Myslí se i na HbbTV
Pro Asociaci televizních organizací (ATO) změří televizní publikum v novém projektu opět společnost Nielsen Admosphere. Takzvané crossplatformní elektronické měření sledovanosti a konzumace obsahu vezme na vědomí diváky na digitálních zařízeních typu PC, tablet a mobil, ale také na televizorech s podporou hybridního vysílání (HbbTV). Měření konzumace televizního obsahu v internetovém prostoru bude prováděno metodou instalace měřicích kódů (site-centric) do webových stránek, mobilních a HbbTV aplikací. „Nasazení a provozování měřicí technologie probíhá a bude probíhat v součinnosti s jednotlivými televizními stanicemi,“ řekla předsedkyně představenstva Nielsen Admosphere Tereza Šimečková.
Rozsáhlejší měření také znamená vyšší výdaje. Podle Šimečkové navýší novinka ve formě internetového měření náklady za přípravný rok a pětileté období realizace projektu až o 25 procent.
Nielsen Admosphere se také snaží přijít s řešením jednoho z velkých problémů internetového měření, což je překryv uživatelů napříč platformami. Odpověď na tuto záležitost společnost nabídla v opční části veřejné zakázky. „Nyní jsou tyto varianty diskutovány v rámci ATO,“ řekla Šimečková s tím, že do ledna 2018 do nového peoplemetrového měření zaneseny nebudou.
Otázkou zůstává, jak může internetová část peoplemetrového měření změnit trh s videoinzercí. Za první pololetí totiž komerční televize vévodily žebříčku výnosnosti z videoreklamy. Podle Admonitoringu v ní měla TV Nova podíl 35 procent, Prima pak 23 procent. Šimečková nicméně nepředpokládá, že by stanice měnily v souvislosti s rozšířením projektu svoji obchodní politiku. Data z něj budou podle ní využívat zejména pro programové účely.