Muže vystupujícího zásadně pod pseudonymem Honza Donuter lze označit za průkopníka donutové vlny v Česku. Americké koblihy si nechává péct v zakázkové pekárně a v porovnání s konkurencí sází víc na marketing a agresivní komunikaci na sociálních sítích.
Vše si dělá sám, ostatně dřív se živil jako IT specialista a Instagram, Twitter či Facebook jsou jeho hobby: „Rád vymýšlím nové cesty, jak naše donuty propagovat.“ Jeho účet na Instagramu sleduje 13 tisíc lidí, na Facebooku to je ještě o tři tisíce lidí víc.
Coby nadšený fanoušek zaoceánské komiksové kultury si jako symbol své značky vybral osvaleného animovaného hrdinu Donutera. Jeho krabice jsou barevné, opatřené profesionálním designem i tiskem. „Začínali jsme jen s rozvážkami přes aplikaci DámeJídlo.cz. V podstatě okamžitě se ukázalo, že to bude dobrý byznys. V černých číslech jsme byli po pár dnech,“ tvrdí třiatřicetiletý podnikatel. Má prodejnu na dohled od Vysoké školy ekonomické v Praze. „Ještě předtím jsme dali stánek do obchodního centra na Zličíně,“ vysvětluje.
„Denně prodáme stovky donutů, jsem spokojený. Asi třetina jde přes objednávky na DámeJídlo.cz, zbytek jsou prodejny, něco catering do firem a na různé party,“ popisuje. A přidává jeden zajímavý detail – mezi fanoušky Donuteru je překvapivě velké množství dívek a lidí z fitness center. „Asi potřebují doplnit cukry,“ směje se Honza Donuter.
Komiksový hrdina Donuter je ústřední postavou interiéru stejnojmenné prodejny.
Foto: Honza Mudra