Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Jsme unaveni e-mailovými nabídkami a žádostmi o propojení od lidí, které jsme nikdy neviděli. Návyky ze sítí nepřenášejte do osobních setkání

Z networkingu se v posledních letech stal velmi populární způsob, jak najít nové zaměstnance či zákazníky. Jak se ale seznamovat efektivně, aby si příště vzpomněli lidé se zakázkou nebo nabídkou právě na vás?

Takže za prvé: nejde jen o byznys. Proto je dobré chodit na networkingové akce bez očekávání a být otevření novým věcem. Možná sice nepotkáte nikoho, kdo by zrovna poptával vaši specializaci, na druhou stranu ale můžete najít nového parťáka na tenis nebo vášnivého včelaře, který vás bude zásobovat kvalitním medem. A když přestanete myslet jen na obchod, objevíte ono skryté kouzlo networkingu a užijete si konverzaci na zajímavá témata.

Networkingových akcí a klubů je dnes nepřeberné množství, a je tak často těžké se zorientovat v tom, který může mít přínos právě pro nás. Nejlepší je proto vybírat setkání lidí, kteří mají společné poslání, hodnoty či pohled na svět. Účastníci zde snadno navážou a upevní dosavadní pracovní vztahy, navíc s kolegy, kteří zastávají podobný světonázor.

Reklama
ČEZ

Během networkingu „propojujte ostatní“. Osvědčená rada zkušených networkerů totiž zní: Přemýšlejte, co můžete udělat pro druhé. Většina těch, kteří se jdou seznamovat jen s myšlenkami na vlastní prospěch, příliš úspěšná není. Daleko lepší dojem udělají ti, kteří naslouchají, umí poradit nebo vás případně propojit s člověkem, jenž umí nebo zná něco, co se vám momentálně hodí.

Za čtvrté: na networkingové setkání se připravte předem. Na první dojem má člověk jen několik vteřin. Když je promarní, většinu posluchačů ztratí. Dopředu se zamyslete, jak se dá zajímavě a především krátce charakterizovat vaše podnikání. Pokud navíc dokážete přidat i nějaký vtip či donutíte lidi k zamyšlení, otázky na to, co děláte, se už nebudete muset bát.

A pamatujte si, že síla networkingu spočívá v autentičnosti. Lidé začínají být unavení neadresnými e-mailovými nabídkami a žádostmi o propojení od lidí, které nikdy ani neviděli. Dejte si proto pozor, abyste návyky ze sociálních sítí nepřenášeli do prostředí osobních setkání. Nejde o to, přidat si všechny druhý den do přátel. Mnohem efektivnější je navázat během akce hlubší konverzaci s jedním či dvěma lidmi, s nimiž zůstanete opravdu v kontaktu a jednou za čas se potkáte například na kávě.

Jiří Jemelka, spoluzakladatel, sdružení křesťanských podnikatelů Kompas

Reklama
Know
Reklama
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia
Jan Michálek v podcastu Hype-Cast

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)