Komunikovat značku skrze digitál může v dnešní době vypadat jako jednoznačná nutnost. Vysoká čísla facebookového zásahu a prokliků vypadají až magicky, zatímco útraty v televizním vysílání působí oproti on-linu téměř tragicky. Pozornost diváka se v průběhu času krátí a lidé jsou také náročnější. Efekt, který přineslo 1000 GRPs* před deseti lety, je dnes tedy o něco menší.
Podle dat Ipsosu používá internet denně 93 procent lidí, zatímco televizi sleduje každý den „jen“ 72 procent… Téměř 70 procent lidí nějakým způsobem používá internet na mobilu. Z digitální komunikace se tedy rychle stává trend, který dýchá na záda televizním formátům. Je to však reálné?
Přestože odmítání reklamy na mobilech je výrazně vyšší než u televize, láká on-line finančně.
Z analýz Ipsosu plyne, že on-line videa mají potenciál několikanásobně předčit schopnost televize navýšit recall*.
To zní pořád skvěle, v čem je tedy háček?
V čase. Analýzy ukazují, že zatímco na bannery Češi zapomenou brzy, televizní reklamy se v paměti lidí „uhnízdí“ až šestkrát lépe než internetová videa nebo jiný obsah ze sociální sítě.
Ani on-line tedy není spásný kanál bez překážek. Určitě při dalším plánování kampaně zvažte, co od on-linu čekáte, a jestli jste investice do komunikace značky rozložili adekvátně.
* GRPs = číslo značící zásah televizního vysílání v populaci. Recall označuje schopnost vybavit si danou komunikaci (např. reklamu).
V případě dotazů prosím pište na adresu: [email protected].