Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Do on-linu po špičkách, ne po hlavě

Komunikovat značku skrze digitál může v dnešní době vypadat jako jednoznačná nutnost. Vysoká čísla facebookového zásahu a prokliků vypadají až magicky, zatímco útraty v televizním vysílání působí oproti on-linu téměř tragicky. Pozornost diváka se v průběhu času krátí a lidé jsou také náročnější. Efekt, který přineslo 1000 GRPs* před deseti lety, je dnes tedy o něco menší.

Podle dat Ipsosu používá internet denně 93 procent lidí, zatímco televizi sleduje každý den „jen“ 72 procent… Téměř 70 procent lidí nějakým způsobem používá internet na mobilu. Z digitální komunikace se tedy rychle stává trend, který dýchá na záda televizním formátům. Je to však reálné?

Přestože odmítání reklamy na mobilech je výrazně vyšší než u televize, láká on-line finančně.

Reklama
ČEZ

Z analýz Ipsosu plyne, že on-line videa mají potenciál několikanásobně předčit schopnost televize navýšit recall*.

To zní pořád skvěle, v čem je tedy háček?

V čase. Analýzy ukazují, že zatímco na bannery Češi zapomenou brzy, televizní reklamy se v paměti lidí „uhnízdí“ až šestkrát lépe než internetová videa nebo jiný obsah ze sociální sítě.

Ani on-line tedy není spásný kanál bez překážek. Určitě při dalším plánování kampaně zvažte, co od on-linu čekáte, a jestli jste investice do komunikace značky rozložili adekvátně.

* GRPs = číslo značící zásah televizního vysílání v populaci. Recall označuje schopnost vybavit si danou komunikaci (např. reklamu).

V případě dotazů prosím pište na adresu: [email protected].

Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

LiDay 2024
Tomáš Houska, ČOV
bardy_peter

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)