Grand Prix v soutěži efektivity internetových řešení Internet Effectiveness Awards 2016 získala mobilní aplikace Cool Ticket, vyvinutá společností Cool Ticketing, která kromě jiného urychluje objednávání občerstvení.
Používali ji například návštěvníci hudebního festivalu Rock for People, kteří si na mobilu vybírali z hlavní nabídky drinky a občerstvení a rovnou je platili pomocí kreditní karty. Díky tomu mohli být obslouženi rychleji a nebyli limitovaní hotovostí, kterou měli v daný okamžik právě u sebe. „Po zaplacení získávají návštěvníci digitální kupony, které uplatňují na baru. Celý proces obsluhy je tak až dvakrát rychlejší než při platbě v hotovosti,“ uvedl projekt ve své soutěžní přihlášce.
Navíc aplikace přináší obchodníkům zjednodušení v souvislosti s evidencí elektronických tržeb (EET). „Cool Ticket přišel s jednoduchým a funkčním řešením bezhotovostních nákupů. Dobrý nápad, použitelnost a rychlá návratnost investice jsou kvality, které si zaslouží vyzdvihnout,“ uvedl Tomáš Čermák, porotce a garant kategorie Mobilní aplikace. Aplikace je součástí festivalu i letos a Zdeněk Nový, ředitel firmy Cool Ticketing, už ohlásil, že plánuje její rozšíření na další akce.
Nové kategorie = víc oceněných
Porota soutěže vybírá vítězná řešení na základě jejich prokazatelné efektivity. Hlavním kritériem úspěchu při hodnocení tedy je návratnost investic vložených do projektů (případně náhradní kritérium, ale měřitelné). Letos měla téměř třicetičlenná odborná porota víc práce: počet kategorií se rozrostl na čtrnáct. Na rozdíl od minulých ročníků už mezi sebou nebojovaly firmy pouze na základě předmětu podnikání.
Nově přibyla ocenění za sociální sítě, e-mailingové kampaně, digitální kampaně, obsahový marketing, mobilní aplikace a e-shopy. „Chtěli jsme, aby mohla soutěžit podobná řešení mezi sebou bez ohledu na oblast podnikání firem,“ vysvětlil pro MAM Leoš Špachta, výkonný ředitel pořádající Asociace dodavatelů internetových řešení.
Pět ocenění pro Aitom
Nejúspěšnější agenturou letošního, jedenáctého ročníku byla Aitom Digital, která získala tři první místa. Konkrétně za projekty pro jazykovou školu LITE, dřevostavby Atrium a společnost Hogo Fogo. A navíc dostala i dvě místa druhá. „Letošní ročník je pro nás dosud vůbec nejúspěšnější,“ zhodnotil soutěž Pavel Houser, ředitel agentury Aitom.
Po dvou cenách si odnesly agentury Etnetera, Dark Side a Wunderman. Etnetera uspěla v kategorii Bankovnictví, pojišťovnictví, finance s projektem realizovaným pro Allianz pojišťovnu a dále v kategorii Telekomunikace, IT/SW firmy s redesignem produktové stránky O2 TV.
Dark Side bodovala v kategorii Neziskový sektor a obecně prospěšné projekty s prací Zvon Václav pro klienta Nadace Charty 77 a získala zlato v obsahovém marketingu za projekt Česko v datech. Wunderman dostal dvě zlata za práce pro klienta CK Fischer, a to konkrétně v kategoriích E-mailing a Sociální sítě za kampaň Rozviberovaný Valentýn. Další agentury získaly po jednom ocenění.
Z ceny se raduje Zdeněk Nový z firmy Cool Ticketing (uprostřed). Vedle něj stojí organizátoři soutěže z Asociace BIZ, Leoš Špachta a Michal Kříž.
Foto: Asociace BIZ