Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

AKA chce lepší, a tedy přísnější Effie

Asociace komunikačních agentur (AKA) se ve 20. ročníku soutěže efektivity komerční komunikace Effie rozhodla zpřísnit její podmínky. Nová pravidla kladou především větší důraz na prokázání skutečného efektu komunikace a na kvalitu informací a dat v soutěžních přihláškách.

„Nemůžeme se smířit s vágními daty, jako jsou počty zhlédnutí nebo fanoušků na Facebooku. Nová pravidla kladou vyšší nároky na přihlašovatele i na porotce,“ říká Martin Klčo z Leo Burnett, který v AKA vede skupinu věnující se soutěžím.

Dodává, že „úprava pravidel a procesu soutěže byly připraveny na základě trendů v oblasti prokazování komerční efektivity komunikace a poznatků ze zahraničních soutěží efektivity“.

Reklama
ČEZ

V nově vzniklém předkole tak dojde k validaci dat v přihláškách výzkumnými agenturami, které budou posuzovat, zda předložené výsledky jsou v souladu s jejich zjištěními. Přihlášky budou opatřeny krátkou oponenturou a – červeným, oranžovým nebo zeleným – označením, které dá porotě jasný signál, s jakou mírou důvěry má k předloženým údajům přistupovat.

Přesněji byla definována i kritéria hodnocení v prvním a druhém kole soutěže. V obou bude kladen větší důraz na prokazatelné výsledky, přičemž v kole druhém byla aspektu efektivity a výsledků přidělena váha celých 80 procent. „Jde o jasné vymezení důrazu na komerční dopady namísto dosavadní vágnější praxe,“ říká výkonný ředitel AKA Marek Hlavica, který dodává, že pořadatelé také usnadní práci porotcům, ale budou od nich vyžadovat důkladnější posouzení přihlášky.

V praxi to znamená, že každý porotce bude v prvním kole hodnotit maximálně 20 prací. Porota bude mít nově taky víc, celkem 17 členů. A on-line soutěžní přihláška postavená na systému využívajícím platformy festivalu PIAF byla zjednodušena a zpřesněna tak, aby její jednotlivé části naváděly přihlašujícího k „větší rigoróznosti“.

Novou podobu své nejdůležitější – mimochodem licencované – soutěže AKA podpoří dvěma workshopy. První, na téma, jak dělat efektivní reklamu a jak to prokázat v soutěžích efektivity, se bude konat už v červenci. Tím druhým bude „grilování poroty“, které se bude konat krátce po vyhlášení výsledků na konci října. „Schopnost poroty důvěryhodně obhájit a vysvětlit své rozhodnutí je jedním z nejcennějších přínosů Effie. V některých zemích poroty rozhodují veřejně a zájemci mají možnost sledovat, jakým způsobem a proč docházejí k závěru,“ vysvětluje Klčo.

Změny v Effie AKA podporuje i aktuálním vydáním tištěné a digitální brožury s podtitulem Jak napsat vítěznou přihlášku.

Největší podíl na nových pravidlech soutěže Effie mají vedoucí skupiny soutěže a ředitel Leo Burnett Martin Klčo (vpravo) a Aleš Vyhlídal, strategic planning director McCann Prague.
Foto: Libor Fojtík

Reklama
Abovalve
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024
Vstupní body do kategorie
LiDay 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)