Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

9 z 10 lidí si svůj zrak chrání před sluncem

Tři čtvrtiny české internetové populace jsou přesvědčeny, že své oči bychom si měli před sluncem chránit brýlemi. Podle toho se Češi také chovají, devět z deseti si zrak před sluncem nějakým způsobem skutečně chrání.

Většina sáhne po slunečních brýlích, a to i ti, kteří nosí brýle dioptrické nebo čočky (klasické sluneční brýle využívají častěji lidé s brýlemi na blízko, naopak speciálně upravené brýle potřebují oslovení s brýlemi na dálku). Více než polovina dotázaných (55 procent) si zrak chrání také pomocí pokrývek hlavy (kšiltovka, klobouk), častěji muži.

Sluneční brýle si lidé nejčastěji kupují v optice a ve specializovaných obchodech (častěji muži) nebo na tržnici / u stánku. Ženy si je častěji pořizují v drogerii, mladí lidé kolikrát až v místě dovolené.

Reklama
Abovalve

Podle více než poloviny (56 procent) dotázaných si za opravdu kvalitní sluneční brýle člověk musí připlatit. Třetina je přesvědčena, že kvalitní brýle s UV filtrem prodávají pouze v optice či jiné specializované prodejně, polovina respondentů ale věří, že stejně kvalitní brýle lze sehnat i v drogerii nebo na trhu.

Názorově se od většiny odchylují lidé bez maturity, kteří častěji tvrdí, že oči se dokážou slunci samy přizpůsobit a že dražší brýle nezaručují automaticky lepší ochranu našeho zraku.

Český národní panel je projekt výzkumných agentur STEM/MARK, NMS Market Research a Nielsen Admosphere, které společně vytvořily jeden z největších výzkumných panelů v Česku. Slouží pro kvalitní a rychlé on-line sběry dat o internetové populaci ČR. Více informací na www.ceskynarodnipanel.cz.

Reklama
ČEZ
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
Know
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024
Vstupní body do kategorie
LiDay 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)