9 z 10 lidí si svůj zrak chrání před sluncem

Tři čtvrtiny české internetové populace jsou přesvědčeny, že své oči bychom si měli před sluncem chránit brýlemi. Podle toho se Češi také chovají, devět z deseti si zrak před sluncem nějakým způsobem skutečně chrání.

Většina sáhne po slunečních brýlích, a to i ti, kteří nosí brýle dioptrické nebo čočky (klasické sluneční brýle využívají častěji lidé s brýlemi na blízko, naopak speciálně upravené brýle potřebují oslovení s brýlemi na dálku). Více než polovina dotázaných (55 procent) si zrak chrání také pomocí pokrývek hlavy (kšiltovka, klobouk), častěji muži.

Sluneční brýle si lidé nejčastěji kupují v optice a ve specializovaných obchodech (častěji muži) nebo na tržnici / u stánku. Ženy si je častěji pořizují v drogerii, mladí lidé kolikrát až v místě dovolené.

Podle více než poloviny (56 procent) dotázaných si za opravdu kvalitní sluneční brýle člověk musí připlatit. Třetina je přesvědčena, že kvalitní brýle s UV filtrem prodávají pouze v optice či jiné specializované prodejně, polovina respondentů ale věří, že stejně kvalitní brýle lze sehnat i v drogerii nebo na trhu.

Názorově se od většiny odchylují lidé bez maturity, kteří častěji tvrdí, že oči se dokážou slunci samy přizpůsobit a že dražší brýle nezaručují automaticky lepší ochranu našeho zraku.

Český národní panel je projekt výzkumných agentur STEM/MARK, NMS Market Research a Nielsen Admosphere, které společně vytvořily jeden z největších výzkumných panelů v Česku. Slouží pro kvalitní a rychlé on-line sběry dat o internetové populaci ČR. Více informací na www.ceskynarodnipanel.cz.

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-25

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-25

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Cannes Lions 2025
Cannes Lions 2025
Náborové kampaně

MAM Exkluzivně v časopise

Barbora Průša
Julie Hobsbawm
Šárka Hamanová
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
alzaAds_nový web-otvírák - 2025-06-05T135103
tesco_hlavni
buresova_WPPmedia
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
alzaAds_nový web-otvírák - 2025-06-05T135103
tesco_hlavni
buresova_WPPmedia