Asociace komunikačních agentur se pomocí průzkumu od společnosti Nielsen Admosphere podívala na poslední čtvrtstoletí české reklamy. „Česká moderní reklama se z bodu nula za posledních 25 let dostala na evropský standard. Svědčí o tom úspěchy v mezinárodních soutěžích kreativity i efektivity,“ tvrdí výkonný předseda AKA Marek Hlavica. Dvě třetiny respondentů to vnímají podobně, úroveň české reklamy za posledních 25 let podle nich stoupla. Názor sdílejí i lidé, kteří to vzhledem ke svému věku neměli možnost posoudit z vlastní zkušenosti. Přes 60 procent respondentů od reklamy očekává informaci o vlastnostech výrobku nebo služby. 60 procent lidí v ní oceňuje humor a nadsázku. 43 procent spotřebitelů čeká i informaci o ceně. Výzkum se zabýval i tím, kde má reklama největší šanci zaujmout. Se 40 procenty vede bez ohledu na věk nebo bydliště televize. Nejméně však reklama zaujme také v televizi, obejde se bez ní 17 procent lidí.