Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Ve složité firmě s mnoha výrobními závody se bez staré dobré nástěnky neobejdete

Interní komunikace ve výrobní firmě, kde je několik výrobních závodů, a kde navíc ne všichni zaměstnanci mají přístup k firemním počítačům, je složitější. Tam se bez starých dobrých nástěnek nelze obejít, jak říká Petr Kopáček z Hamé. Jedním z trendů je stále užší spolupráce mezi úseky komunikace, HR a marketingu. A také větší demokratizace ve firmách, uvádí Kopáček.

Sám má možnost srovnávat: jako mluvčí generálního ředitelství Hasičského záchranného sboru zažil státní správu v těžké zkoušce v době povodní. Poté budoval interní komunikaci v čerstvě vznikající soukromé firmě Leo Express a dnes má totéž na starosti v podniku se dvěma tisíci lidmi a sedmi závody.

„V jedné z institucí, kde jsem dříve působil, vládla atmosféra nejistoty až strachu. Stále přicházeli noví lidé, ti po čtrnácti dnech zase odcházeli, protože jim nikdo neřekl, co vlastně mají dělat. Katastrofální vnitřní atmosféra souvisela i s ošklivou a nepraktickou budovou, kde instituce sídlila, říkali jsme tomu ‚dům hrůzy‘. A tato instituce měla dokonce prosím pěkně samostatné oddělení interní komunikace. Takže není až tak důležité, jaké formy podnik zvolí, ale jak to v praxi funguje,“ podotkl PR specialista potravinářské firmy Hamé.

Reklama
ČEZ

Kromě nástěnek, pravidelných akcí pro zaměstnance, interních soutěží a digitálních platforem je „držákem“ interní komunikace klasický tištěný časopis pro zaměstnance.

„Výtisk dostávají čtvrtletně spolu s výplatnicemi. Snažíme se, aby si tam každý našel něco – jak topmanagement, tak ostatní. A je to taky způsob, jak dát lidem z jednoho závodu vědět, co se děje na jiných pracovištích, protože se o to samozřejmě zajímají,“ zdůraznil Kopáček. „Pokaždé je úplná rvačka mezi lidmi o to, čí dítě bude na titulní straně našeho dětského časopisu Hamánek, který vydáváme pro rodiče.“

Vztah zaměstnanců k Hamé se projevuje i v jejich soukromí. „Člověk by si řekl, že jsou rádi, když jdou z práce domů. Jenže když slaví nějaké výročí a mají soukromou oslavu, často se stává, že jim rodiny a přátelé dají dorty v podobě Májky či jiných našich výrobků,“ uzavřel Kopáček.

Reklama
MMcite
Reklama
MMcite
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Diana Hlaváčová, Seznam
MAM class prompty Ipsos
Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)