Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Tržby stovky největších luxusních značek klesly o pět procent na 212 miliard dolarů

Stovka největších společností obchodujících s luxusním zbožím vykázala ve fiskálním roce 2015 – tedy v období od července 2015 do června 2016 – tržby ve výši 212 miliard dolarů, což představuje meziroční pokles o 4,5 procenta.

Trh ovlivnila nestabilita měnových kurzů, kterou značky promítly do cen výrobků. Žebříčku luxusu vévodí francouzská skupina LVMH. Nejvíc luxusních brandů ale pochází z Itálie. Vyplývá to z globální studie o luxusních značkách, kterou připravila poradenská společnost Deloitte.

Deloitte také upozorňuje, že segment luxusního zboží je konzervativní a navzdory rychlému vzestupu e-commerce se 63 procent nákupů luxusního zboží stále odehrává v kamenném obchodě. I sektor založený na osobním prodeji se ale bude muset přizpůsobit požadavkům dnešního zákazníka.

Reklama
Know

„Firmy by už brzy měly začít pracovat s moderními technologickými nástroji. Potenciál pro segment luxusního zboží spatřujeme například v umělé inteligenci, virtuální realitě a 3D tisku,“ říká Petr Viktora, partner a vedoucí poradenského týmu Deloitte Digital. Připouští však, že zatím neví, jak by zákazníci reagovali třeba na vytištěnou kabelku.

A podle Evy Usai Blumental, ředitelky oddělení Brand & PR v Deloittu, i českým zákazníkům začíná záležet na image značky a jejím vlivu na společnost. „Zajímají se především o strategii značky v oblasti společenské odpovědnosti a dlouhodobě udržitelného rozvoje,“ říká Blumental.

Trh luxusního zboží nedá dopustit na kvalitní ruční práci. Ujmou se v něm 3D tiskárny? Značka Louis Vuitton přinejmenším v Sydney otevřela vytištěný pop-up shop.
Foto: Louis Vuitton

Reklama
Abovalve
Reklama
Know
Reklama
Know
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024
Vstupní body do kategorie
LiDay 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)