Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Roboti pomohou médiím i čtenářům

To, co jste dnes vytiskli na papíře, je už staré a mrtvé, prohlásil na vídeňské novinářské konferenci GEN Summit David Alandete. Sám je přitom z velkého deníku El País, který se ale musel přizpůsobit tomu, že čtenáři chtějí zůstat stále v obraze a nejlépe v reálném čase. Proto začal u zpráv otiskovat ikonky, na které reaguje aplikace Messenger od Facebooku. Když na takovou ikonu čtenář namíří fotoaparát mobilu, může se přihlásit k odebírání rychlých zpráv právě přes tuto aplikaci. Zůstane tak v obraze i u prudce se měnících událostí a zároveň je nadále loajální „svým“ novinám.

Zprávy přes Messenger jsou ale jenom jedním z trendů v mediálním světě. Na redakční straně chce ulehčit život novinářům společnost Microsoft. Představila nástroj Video Indexer, jehož základem je učenlivá umělá inteligence. Umožňuje prohledávat videa stejně jako psaný text – automaticky totiž přepisuje jejich zvukovou stopu a zároveň v obraze identifikuje situace, osoby a témata. Stačí tedy zadat třeba jméno Donalda Trumpa a vyhledávač najde konkrétní záznamy. Navíc umí přečíst i nápisy snímané kamerou nebo textové titulky, které také zahrne do své databáze.

Jezero, komunisti i tučňáci

Módní je využívat virtuální realitu nebo panoramatická videa. Deník Desert Sun takto „vzal“ své čtenáře k zamořenému kalifornskému jezeru Salton Sea, aby jim názorně ukázal, jak místní politici ignorují vážný problém. „Kvalitní obsah ale nevznikne prostě tím, že si pořídíte kameru na virtuální realitu,“ podotkl Jonathan He z čínské video platformy Tencent. I když zrovna v Číně mají o kvalitním obsahu specifickou představu: lidem tam formou virtuální prohlídky umožnili návštěvu sjezdu komunistické strany. Německá ZDF dala přednost přírodě. Přes její aplikaci se ve vašem obýváku objeví třeba virtuální tučňák a poučí vás o životě těchto zvířat.

Reklama
Know

Video Indexer identifikuje osoby a témata, o kterých mluví. Zároveň zhodnotí, jestli je dané vyjádření pozitivní, nebo negativní.
Foto: Microsoft

Reklama
MMcite
Reklama
Know
Reklama
MMCITE
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Diana Hlaváčová, Seznam
MAM class prompty Ipsos
Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
SedímvKlidu
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
SedímvKlidu