Reklamní předmět už někdy dostalo 71 procent internetové populace, častěji lidé s vyšším vzděláním a obyvatelé velkých měst. Důvodem je typicky nákup zboží nebo služby či účast na nějaké akci. Následuje dárek za uzavření smlouvy a zákaznická loajalita (sběr víček apod.). Reklamní předmět obdržíme nejčastěji osobně od prodejce. Doručení poštou je zhruba o polovinu méně časté a nutnost dojít či dojet na jiné místo je spíše výjimkou.
Zatímco ženy mají radost především z tašky a cestovních potřeb, kosmetiky, hraček a společenských her, muži ocení hlavně elektroniku a drobné přístroje, vybavení na sport a outdoor (nože, dalekohledy, svítilny) a nářadí. Za největší zbytečnost pak muži i ženy shodně považují odznaky a přívěsky, potřeby pro kuřáky, kalendáře a diáře.
U sedmi z 10 lidí vyvolá reklamní předmět radost. Ostatní uvádějí spíš neutrální pocity, naštvaných je jen minimum. Necelá polovina dotázaných se domnívá, že skutečně dostává něco navíc, čtvrtina si ale myslí, že předmět stejně nedobrovolně zaplatí jinde.
Že dárek znamená projev úcty prodejce k zákazníkovi, je přesvědčeno stejné množství lidí jako těch, kteří naopak předpokládají, že reklamní předmět dostane kdokoliv a není to nic výjimečného. A ohledně názoru na kvalitu takového dárku převažuje počet skeptiků.
Český národní panel je projekt výzkumných agentur STEM/MARK, NMS Market Research a Nielsen Admosphere, které společně vytvořily jeden z největších výzkumných panelů v Česku. Slouží pro kvalitní a rychlé on-line sběry dat o internetové populaci ČR. Víc informací na www.ceskynarodnipanel.cz.