Svou digitálněmarketingovou bublinu si každoročně uměle nafukujeme nějakým trendem. Mobil, personalizace a video jsou jím už 10 let. Upřímně, letošním trendem digitálního marketingu je pro mě nábor. Z newsfeedu mého Facebooku se stala Annonce. Do on-linu nabírají marketingové agentury, korporace, start-upy i malé a střední podniky. Také od bývalých spolužáků z personalistiky často slýchám, kde je nejčastěji tlačí bota. I my v Dobrém webu nabíráme. Takřka neustále. Ale taky si pečlivě vybíráme. Součástí naší filozofie je doručování těch nejlepších výsledků našim klientům, hlavní hodnota firmy tedy leží ve znalostech a zkušenostech našich zaměstnanců. Jenže kvalitních a dostupných lidí je dnes jako šafránu. Není se vlastně čemu divit. Trh roste a digitál, undergroundová subkultura marketingu, se stává mainstreamem. Tento trend se bohužel ale nepodařilo zachytit středním ani vysokým školám, kde je on-line marketing stále tabuizován. Těm nejaktivnějším studentům nezbývá nic jiného než samostudium. I já k nim patřil. Hltal jsem články, case studies, analýzy, semináře, webináře, konference. Jen ty zadarmo, samozřejmě. Stal jsem se závislým na pravidelné dávce nových metabuzzwordů a cítil jsem se opravdu sečtělý. Po právu. Narazil jsem, až když jsem se hlásil do zaměstnání a odmítali mě přijmout i na neplacenou stáž. Urazil jsem se. Neprávem. Teorii jsem měl v malíku, ale praxi nenačtete. Dostal jsem se do začarovaného kruhu „nemáš praxi – u nás ji nedostaneš“. Nezbývalo mi než získat praxi mimo zaměstnanecký poměr. Obešel jsem několik školení, kurzů a workshopů. Vzhledem ke studentskému kapesnému to byl docela risk, ale já byl optimista. Za poslední peníze jsem si koupil vzdělání a peněženku. Dnes už to jako risk nevnímám. Sedím v Dobrém webu a moc dobře vím, proč potřebujeme lidi s praxí. Co tím chci říct? Samostudium je určitě fajn. Hlavně proto, abyste se ve složitém světě digitálního marketingu zorientovali. Vždy ale dávejte přednost kvalitě před kvantitou a nebojte se do vzdělávání investovat. Vrátí se vám to.