Agentura Big Balls Media láká veřejnost k fotbalu. Její marketingový ředitel Philip Mitchelson na pražské konferenci PIAF radil, jak tvořit lákavý obsah právě ve sportovním odvětví.
Produkce Big Balls Media při tvorbě zábavního obsahu těží z trendu internetových memů, emotivně i dokumentárně laděných videí z fotbalového prostředí a neotřelých rozhovorů s největšími hvězdami. Prostřednictvím prakticky všech možných kanálů a sociálních sítí se obsah dostává k milionům lidí po celém světě. Velkou část contentu přitom tvoří samotní fanoušci, na kterých částečně stojí celý kreativní koncept agentury. „Každá platforma má svůj příslib a lidé mají na výběr, jak obsah konzumovat. Musíme tak stavět na tom, že jsme multiplatformní,“ říká marketingový šéf.
Videa z produkce Big Balls Media obvykle doprovází výrazný a emotivní hudební podkres. Ať už jsou ale určena pro tvrdé jádro fanoušků, kteří chodí do průvodů a mávají na stadionech světlicemi, nebo pro „rodiny s dětmi“, mají jedno společné. „Obsah může být o čemkoliv. Lidé mohou přijít ze sedmi různých směrů, ale ve výsledku sdílí jednu a tu samou zkušenost – fotbal,“ vysvětluje Mitchelson.
Ačkoliv se hraje na emoce a vizuální obsah, za vším stojí tvrdá data. „Díky tomu, že vše děláme v digitálním prostředí, víme přesně, co funguje a kudy se to šíří,“ říká marketingový šéf. K tomu podle něj dopomohlo i to, že firma na Facebooku vlastnila fotbalový herní simulátor, na kterém pracoval tým analytiků. „Hrálo ho patnáct milionů lidí,“ dodává Mitchelson. Hru samotnou firma prodala, ale datové analytiky a specialisty si pak vzala s sebou – a v té době začala s byznysem na videoportálu YouTube. „Data jsou srdcem všeho, co děláme, utvářejí všechna naše rozhodnutí,“ zdůrazňuje britský marketér.
Autenticita videí je podle Mitchelsona cestou, jak oslovit mladé publikum. Koncept „tady a teď“ podle něj dokáže vylepšit i pověst tak pošramoceného sportovního prostředí, jako je fotbalové Rusko. „Lidé měli představu, že Rusko bude studené, zkorumpované a agresivní. Když ale přijedete na místo a vytvoříte krátké kultivující PR spoty o jejich fotbalovém prostředí, zafunguje to,“ podotkl Mitchelson, když pustil spot „Měli byste se bát Světového poháru v Rusku?“. Mělo to za cíl ukázat, že sami Rusové chtějí, aby všechno šlo hladce – a fotbal je pro ně srdeční záležitostí.
Pod hlavičkou korporátu? Funguje to
Mitchelson si (možná překvapivě) pochvaluje nedávné propojení s mediálním obrem Time Warner, konkrétně s jeho divizí Turner. Na druhou stranu přiznává, že se agentura stala kolečkem v obřím stroji. Big Balls Media se pro zábavního giganta staly inkubátorem, ve kterém se testuje, jak bude občas kontroverzní obsah fungovat. „To se na nás Turneru líbilo. Všechno, co děláme, začíná s čerstvým týmem a na prázdném kusu papíru. Tvoříme perfektní věc pro konkrétní potřebu a konkrétní čas,“ uzavírá Mitchelson.