Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Ohrozí umělá inteligence copywritery? Tvoří smysluplné věty, reaguje na potřeby uživatele a nikdy nepožádá o zvýšení platu

Analytická společnost Gartner předpokládá, že pětina marketingového obsahu bude v roce 2018 vytvořena roboty. Můžeme se tomu divit? Umělá inteligence je všude kolem nás. Necháme si od ní doporučit film, cestou z kina se najíme v jí vybrané restauraci a nakonec nás večer dovede až domů. Zároveň žijeme ve světě přesyceném informacemi. Odevšad se na nás valí tuny obsahu, díky mobilnímu internetu jsme permanentně připojení k síti. A obsah se sám od sebe přece nenapíše. Nebo ano?

Firmy chtějí tvořit aktuální a relevantní obsah, logicky tedy zvyšují své nároky na copywritery. Umělá inteligence (AI) už dnes dokáže sestavovat smysluplné věty, sama se učit a konverzovat s vámi. Známým příkladem může být třeba Siri nebo stále se rozšiřující chatboti. Navíc si na rozdíl od zaměstnance nikdy nezažádá o zvýšení platu, neopije se pod obraz na firemním večírku ani si nebere dovolenou. Tak proč ji pro copywriting nevyužít?

Protože jí chybí duše. AI můžete využít především pro tvorbu méně kreativních textů, jako jsou například právní dokumenty nebo technické specifikace. I tak ale nástroje, které tvorbu podobného obsahu zvládají, potřebují, abyste do nich nejdříve zadali data, vytvořili si šablonu a před publikováním jimi vytvořený text ještě zkontrolovali. Roboti stejně tak nedokážou udržet tón komunikace ani vycítit sentiment skrývající se mezi řádky. Čas od času se o to snaží, ale působí to zbytečně „na sílu“. Textům prostě schází lidský faktor.

Reklama
Abovalve

Pak je tu ale druhá strana mince. AI dokáže v reálném čase vyhodnocovat chování uživatelů a na jeho základě jim doručit personalizovaný obsah. Každý zákazník bude mít z návštěvy webu zcela unikátní zkušenost. Jednotlivé dílky v podobě textů, které umělá inteligence na základě zjištěných informací poskládá do unikátní a smysluplné mozaiky, musí ale stejně připravit copywriter.

Sečteno, podtrženo – umělá inteligence v dohledné době copywritery zcela nahradit nemůže, leda by byla o stupeň chytřejší. Co naopak může, je posloužit jim jako nástroj. Nástroj, který firmám pomůže oslovit zákazníky podle jejich on-line chování. Nástroj, který převezme a zautomatizuje přípravu nekreativního obsahu. Nástroj, který copywriterům ulehčí práci a umožní jim soustředit se na kreativní stránku jejich činnosti.

Duncan Hendy, manažer obsahové strategie, Kentico Software

Reklama
ČEZ
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024
Vstupní body do kategorie
LiDay 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)