Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Nejhodnotnější značky světa jsou z USA, fastfoody rostou rychleji než technologie

Vítězství Googlu nad Applem v žebříčku nejhodnotnějších značek BrandZ Top 100 potvrzuje, že světovým značkám vládnou technologické firmy. Jejich hodnota narostla od roku 2006, kdy žebříček poprvé sestavila agentura Millward Brown, o 292 procent. Přesto se nejedná o nejrychleji rostoucí odvětví. Technologické giganty překvapivě porazily fastfoody, jejichž hodnota se za 12 let zvýšila rovnou o 319 procent. „Za vyšší dynamikou těchto značek je hlavně vysoká marže, a tím i vyšší míra ziskovosti. Z hlediska vnímání spotřebitelů se jim podle mě zatím nepodařilo transformovat zrovna na ikony zdravé výživy, které jsou obecně vnímány pozitivněji,“ říká expert na reputaci značek Radek Stavěl.

Řetězcům s rychlým občerstvením kraluje McDonald’s, který zvýšil svou hodnotu o desetinu na 97,7 miliardy dolarů. Druhý Starbucks je proti němu poloviční. V první desítce nejhodnotnějších fastfoodů je hned devět amerických, nadvládu narušuje jen kanadský řetězec Tim Hortons. Trendem v rychlém občerstvení je ústup od hamburgerů a narůstající popularita kávy a sendvičů.

Čest evropských značek hájili zejména výrobci luxusního zboží a automobilů. V elitní desítce luxusních značek má polovinu zástupců Francie. Na vedoucí Louis Vuitton se dotahuje Hermes, třetí je italský Gucci. Jedinou luxusní značkou mimo evropský kontinent je americký Tiffany & Co.

Reklama
ČEZ

Největší nárůst hodnoty ze všech značek ale zaznamenal Adidas, který rostl o 58 procent. Ani to mu však nepomohlo do nejlepší stovky firem. Mezi výrobci oblečení mu to stačilo na čtvrté místo. Nejhodnotnější módní značkou zůstává Nike i přesto, že ztratila téměř desetinu své hodnoty.

Reklama
Abovalve
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024
Vstupní body do kategorie
LiDay 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)