Nedostatek důvěry je jeden z problémů, s nímž se potýká současná placená reklama na internetu. Upozornila na něj specialistka na výkonnostní marketing Markéta Kabátová na konferenci Performance 2020, organizované agenturou Acomware. Reklamám v internetovém vyhledávání podle ní nedůvěřují nejen lidé, ale ani firmy. „Lidé při nákupním rozhodování stále nejvíce věří reklamě v tisku,“ citovala Kabátová loňský výzkum společnosti eMarketer.
Navíc řada lidí internetovou reklamu úmyslně ignoruje. Instalují si do internetových prohlížečů blokátory reklamy. Důvodem je příliš mnoho reklam na internetu a obava o osobní data. „Více než polovina lidí si reklamu blokuje v Indonésii, skoro třetina v sousedním Polsku a Německu. U nás je to zatím 10 procent,“ uvedla.
Podle Kabátové není on-line reklama důvěryhodná ani pro firmy. „Až 30 procent návštěvnosti může být způsobeno roboty a nestojí za ní reálný člověk,“ tvrdila. Hodí se to leda majitelům stránek, kteří mohou vykazovat větší čísla, či zprostředkovatelům, například RTB platformám, kteří tak získávají větší provize.
Budoucností PPC marketérů je podle Kabátové užší spolupráce s „off-line“ marketéry. Tedy těmi, kteří se zabývají reklamou v televizi, tisku nebo v místě prodeje a jejichž výsledky nejdou na rozdíl od výkonnostně orientovaných spolupracovníků tak snadno změřit. „Koneckonců, lidé mají tendenci klikat spíše na reklamy firem, které už znají odjinud,“ uzavřela.
Markéta Kabátová založila firmu uLab, ve které pomáhá start-upům s expanzí na zahraniční trhy.
Foto: Kofein