Některým podnikatelům, zejména těm menším, může zápis v katalogu firem plně nahradit vlastní webové stránky,“ vybízí Jan Krátký, produktový manažer katalogu Najisto (stejně jako MAM patří pod vydavatelství Economia – pozn. red.). V tomto katalogu je asi 400 tisíc záznamů a měsíčně ho navštíví asi milion lidí.
Internetové katalogy jsou databáze firem rozdělené podle činnosti podnikání, které slouží jako jejich mikroprezentace. Kromě Najista jsou to třeba Firmy.cz nebo Živéfirmy.cz.
„Katalogy jsou optimalizované pro mobilní zařízení, což weby malých firem často nejsou,“ jmenuje další výhodu Krátký. Podle něj je tento způsob propagace vhodný především pro malé a střední firmy, které se potřebují soustředit na předmět svého podnikání a nemají čas sledovat současné trendy, zejména v oblasti nalezitelnosti ve vyhledávačích. To totiž katalogy dělají za ně.
„Velkou výhodou účasti v katalogu Firmy.cz je propojení na informace služby Mapy.cz,“ říká Irena Zatloukalová, PR manažerka Seznam.cz. Pokud má někdo restauraci, otevírací doba se objeví i výletníkům, kteří při cestě hledají nějaké místo, kde se občerstvit.
„Přítomnost v katalozích je nezbytná pro lokální SEO,“ připomněl v rozhovoru pro MAM 16/2017 expert Filip Podstavec. Význam vyhledávání závislého na místě, kde se právě uživatel nachází, navíc bude pro marketéry stále větší.
V případě, že chcete svou firmu v katalozích představit, je založení jejího profilu obvykle záležitostí několika minut, a základní zápis je navíc v katalozích Firmy.cz i Najisto zdarma.
„Stačí přijít na web Najisto.cz, kliknout na možnost Přidat firmu a identifikovat se platným IČO,“ vysvětluje Jan Krátký. Placený zápis může vypadat jako stránka se samostatnou grafikou na vlastní doméně.
V katalogu Firmy.cz je systém obdobný. Navíc v placené verzi katalogu můžete využívat další služby, jako je třeba upoutávka na hlavní stránce Seznamu nebo přednostní pozice a zvýraznění v katalogu Firmy.cz.