Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Ikea se změní, zavede zákazníky do labyrintu. Chce je v něm zdržet a zvýšit tím svoje tržby

Řetězec Ikea částečně změní způsob, jakým lidé procházejí jeho obchodními domy. Ulička je zavede přímo do modelových obývacích pokojů, které budou mít oproti těm dosavadním čtyři stěny. Zatímco část zákazníků díky tomu získá ještě více inspirace než dosud, některé návštěvníky může tento nový systém zdržet při cestě do jiného oddělení. V Česku projde jako první přestavbou oddělení obývacích pokojů na Černém Mostě.

Přestavba se týká takzvaných inspiračních pokojíčků. Tak ve firmě nazývají místnosti, kde designéři navrhují podobu obývacích pokojů, dětských pokojů nebo ložnic.

Téma kampaně: obýváky

„Přestavbu plánujeme v rámci představení nového tématu roku Udělejte si více místa pro život. Budeme ji komunikovat v kampani, která začne v druhé polovině srpna a bude věnována obývacím pokojům,“ uvedla pro MAM Zdeňka Pecková, PR manažerka firmy Ikea.

Reklama
ČEZ

„Ikea navrhla nový sortiment a připravila nový koncept. Bude to velká změna proti tomu, jak ji znal zákazník doteď,“ řekla Anna Horelová, manažerka designérského oddělení obchodního domu Černý Most v Praze. Tamní obývací pokoje projdou přestavbou jako první v Česku, nová podoba má být hotová do půlky srpna. Další prodejny pak budou následovat.

Inspirační pokoje, které byly dosud otevřené směrem do uličky uprostřed, získají čtyři stěny a více vchodů a východů. Místnosti budou poskládány nerovnoměrně za sebou a zákazníci budou procházet skrze pokoje či klikatou uličkou mezi nimi. Zmizí tak nabídka zboží, která bývá napravo.

„Celý prostor bude velmi flexibilní, zákazníci dostanou možnost prozkoumávat interiéry jako v labyrintu,“ vysvětlila Klára Hausenblasová, interiérová designérka Ikey pro Česko, Slovensko a Maďarsko. Pokoje se tak přiblíží opravdovým bytům – právě kvůli tomu se firma ke změně rozhodla. „Chceme se přiblížit zákazníkům a být více realističtí,“ dodala Hausenblasová.

V Maďarsku to fungovalo

Na Černém Mostě projde proměnou celkem 13 pokojů. Lidé nebudou mít možnost snadné „objížďky“, pokud oddělením obývacích pokojů jen procházejí. Spěchající zákazníci nicméně nepřijdou o dosavadní zkratky, které jim umožňují přeskočit hned několik oddělení.

Pilotní projekt už Ikea vyzkoušela v Maďarsku, kde se osvědčil. Analýzy ukázaly, že lidé strávili v pokojích více času, což firmě pomohlo zvýšit tržby. „Inspirace prodává a v tomto konceptu jí bude daleko více. Chceme zákazníkovi ukázat, jak by to u něj doma mohlo vypadat,“ uvedla Horelová.

„Sledujeme chování zákazníků na prodejní ploše a po každé změně děláme kvalitativní průzkumy prostřednictvím dotazníků, tak tomu bylo i v Maďarsku,“ uzavřela PR manažerka Pecková.

Více inspirace by mělo zákazníky Ikey motivovat k nákupu.
Foto: Ikea

Reklama
Know
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Diana Hlaváčová, Seznam
MAM class prompty Ipsos
Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Návrh bez názvu-130
Effie_novy-web-otvirak (2)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Návrh bez názvu-130
Effie_novy-web-otvirak (2)