Až 80 procent uživatelů Facebooku navštěvuje tuto síť z mobilu, přihlašuje se do ní průměrně 14krát denně a u každého příspěvku tráví 1,7 vteřiny,“ upozornil na dalším z cyklu Inspirativních setkání agentury MarketUp manažer partnerských subjektů společnosti Facebook pro střední a východní Evropu Pavel Tekel.
To podle slovenského experta přináší do on-line marketingu ohromný potenciál, protože reklamy zhlédnuté na mobilu získávají až o 82 procent víc pozornosti než reklamy v televizi.
Většina kampaní je ovšem cílena především na získání co nejvyššího počtu interakcí a sdílení. A to podle Tekela není vhodná strategie. Firmy často mylně očekávají, že ti, kteří lajkují, komentují a sdílejí, jim něco přinesou.
Tekel ale v této souvislosti odkázal na studii společnosti Nielsen z roku 2015, ze které vyplynulo, že mezi klikajícími uživateli bylo pouze jedno procento těch, díky kterým získala firma nějakou hodnotu.
Ze zdrojů Facebooku vyplývá, že až polovina uživatelů jsou lidé, kteří s příspěvky nijak neinteragují. Pro účely budování povědomí o značce je proto mnohem vhodnější nastavit reklamu přímo na zvýšení povědomí o značce.
Nepřinese sice tolik interakcí, ale cílí na mnohem relevantnější publikum. To Facebook vyhodnocuje na základě složitých algoritmů, které ovlivňují nejrůznější faktory, například typy příspěvků, kterým uživatelé věnují pozornost, čas a mnoho dalších, které zná pouze Facebook.
Budoucnost je ve videu
Dalším nástrojem pro budování povědomí o značce jsou videa. Textové statusy v uplynulém roce klesaly o devět procent, zatímco video zaznamenalo ohromný nárůst. Celkově podle Tekela lidé na Facebooku denně zhlédnou na 100 milionů hodin videí.
Ale aby bylo vaše video úspěšné, musí zaujmout skutečně na první pohled. Klíčové jsou první tři vteřiny záznamu, protože ty rozhodnou, zda uživatelé video zhlédnou celé.
Videospoty by proto měly být srozumitelné i bez zvuku a logo firmy by mělo být vidět už od začátku. Video by také mělo být natočené vertikálně. Vysvětlení je jednoduché, v 94 procentech případů konzumujeme obsah na této sociální síti ve vertikální poloze mobilu.
Autor je ředitelem agentury MarketUp.
Pavel Tekel doporučuje vkládat na Facebook videa ve vertikálním formátu.
Foto: Facebook