Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Holubi frnkli k Mall.cz

Na konci května se souběžně u nás i na Slovensku objevily televizní a internetové spoty e-shopu Vrkuuu.cz. V Česku se kampaň rozjela i v outdooru. Jejími hlavními protagonisty jsou tři rozverní holubi, kteří se snaží založit si vlastní e-shop a zničit konkurenci.

Ve spotu se objevila i webová adresa, ta však vedla na stránky, jež pouze slibovaly, že „brzo roztáhneme křídla“. Žádný funkční e-shop návštěvník nenašel. Až později přibyla vysvětlující informace: „Zatím nás Mall převezl, ale my se nevzdáme.“

Konečně bylo jasné, o co jde. O reklamní kampaň známého internetového obchodu Mall.cz.

Reklama
ČEZ

Nejde o virál

Komunikaci pro Mall.cz připravila agentura Zaraguza. Jejím cílem je prý zábavnou formou zvýšit povědomí o značce a benefitech, které Mall.cz zákazníkům nabízí. „Mall si může jako jedna z mála značek na českém a slovenském trhu dovolit masivní kampaň založenou na netradičním strategickém přístupu. Proto jsme se rozhodli pro odvážný kreativní koncept,“ říká Alena Kondášová, šéfka marketingové komunikace Mallu. Podle ní by v dlouhodobém měřítku kampaň měla přivést nové zákazníky a pozitivně se odrazit na prodejích. Rozhodně se prý nejednalo o snahu vytvořit virální kampaň.

Holubi jako experti na doručování

Proč byli zvoleni zrovna holubi? „Chtěli jsme vytvořit zábavné postavičky – fiktivní konkurenci, která nám pomůže komunikovat výhody Mall.cz a přitom se bude líbit co nejširšímu spektru diváků. Holubi mají zároveň spoustu zkušeností s doručováním,“ vysvětluje.

Na otázku, jestli nefunkční e-shop Vrkuuu.cz nepůsobil spíše kontraproduktivně, Kondášová odpovídá: „Naše holubí konkurence má velké ambice, ale s provozováním e-shopu si tak docela neví rady. Koneckonců, jsou to holubi. Proto jsme v duchu kampaně ponechali jejich web zcela nefunkční. Rozhodně se nám tím povedlo rozvířit emoce.“

Jiného názoru je ale třeba Lukáš Voříšek, kreativní ředitel agentury RightWords Solution. „Pokud se při návštěvě webu nic nestane, je to špatně,“ říká a dodává: „Mall poslední dobou sklouzává svou komunikací ke klišé.“ Lucie Kuželíková z agentury Cognito.cz chválí vtip a kvalitu produkce videa. „Jako jednorázová mikrokampaň pro podporu brand awareness asi dobré. Dlouhodobý efekt, který přinese reálný zisk, ale neočekávám,“ upozorňuje.

Během jednoho týdne od začátku kampaně přišlo na web Vrkuuu.cz přes 106 tisíc návštěvníků.
Foto: Mall.cz

Reklama
Abovalve
Reklama
Reklama
Know
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-48

MAM Exkluzivně v časopise

LiDay 2024
Tomáš Houska, ČOV
bardy_peter

MAM Téma čísla

iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Forum Media_novy-web-otvirak (6)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)