Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Cannes: České agentury si věří. A Young & Rubicam samozřejmě zase nejvíc

Celkem 162 prací přihlásily české reklamní a komunikační agentury do soutěžní části letošního ročníku největšího festivalu reklamy a komerční komunikace na světě Cannes Lions. Je to o 85 méně než loni, kdy česká reklama poslala do Cannes rekordních 247 přihlášek.

Y&R posílá do Cannes 129 přihlášek

Tento velký pokles počtu přihlášených prací jde na první pohled na vrub především agentuře Young & Rubicam. Ale jen na první pohled. Ta se totiž na Cannes – i díky podpoře své globální sítě – už několik let soustřeďuje a loni tam poslala stěží uvěřitelných 204 přihlášek. Díky tomu loni také získala rekordní počet ocenění.

Letos je „střízlivější“, ale i tak si opět věří a do festivalové soutěže vyslala 129 „entries“. Všechny ostatní české subjekty jsou – co se počtu soutěžních prací týče – jako obvykle na míle a míle za Y&R.

Reklama
ČEZ

Dalších osm agentur poslalo dohromady 33 přihlášek

Kromě ní do Cannes poslalo do celkem 15 soutěžních kategorií přihlášky dalších osm agentur. Havas Prague má devět přihlášek, Geometry Global a McCann Prague shodně po šesti, Bistro Agency čtyři a DDB Praha tři. WMC Grey Prague a Fallon Prague poslaly na Azurové pobřeží po dvou pracích, zatímco v našem Louskáčku v posledních letech dominantní agentura Kaspen/Jung von Matt si na Cannes troufla jen s jedním příspěvkem.

Zajímavé je také to, že většina soutěžních příspěvků českých reklamních agentur byla přihlášena do tradičnějších kategorií, jako jsou Outdoor (48), Print & Publishing (34), Design (21), Media (11) a Promo & Activation (taky 11).

Osmidenní festival kreativity

„Kreativita je jednou z nejúčinnějších byznysových strategií a Cannes Lions každý rok v červnu ve 24 komunikačních disciplínách stanovuje benchmark toho, co znamená skvělá kreativita v oblasti komunikace značek. Z toho důvodu dává opravdový smysl tuto akci sledovat a učit se,“ říká René Jež ze společnosti Lionhearted, která festival v ČR reprezentuje.

Výsledky soutěže se budeme dozvídat průběžně od 17. až do 24. června. Pořádající společnost Ascential totiž tuto zlatá vejce snášející slepici náležitě využívá a akci, která vznikla už v roce 1954 jako přehlídka kinoreklamy, postupně díky přidružení „subfestivalů“, jako jsou Lions Health, Lions Innovation a Lions Entertainment, protáhli až na osm dní. To hlavní se ale bude dít až v týdnu od 19. června a MAM o tom bude průběžně přinášet informace na svém webu. Každopádně se očekává, že osmidenní maraton workshopů, výstav, promítání, seminářů, master classes a večírků letos opět navštíví na 15 tisíc lidí. Cannes je momentálně také velká show a kromě odborníků z komunikační branže se tu představují i hvězdy designu, showbyznysu nebo světa umění.

Na festival Cannes Lions se na francouzské Azurové pobřeží v posledních letech každoročně slétá na 15 tisíc „delegátů“.
Foto: Cannes Lions

Reklama
Know
Reklama
MMcite
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Diana Hlaváčová, Seznam
MAM class prompty Ipsos
Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)