Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

AC&C PR a neodolatelný let ovládly ceny za PR

Agentuře AMI Communications se hattrick v soutěži Česká cena za PR nepodařil. Hlavními hvězdami slavnostního večera 12. ročníku oborové soutěže Česká cena za PR se staly agentury AC&C Public Relations, PR.Konektor a jeho sesterská Konektor Social, Ogilvy Public Relations, Donath Business & Media a společnost Česká mincovna a její agentura Omnimedia.

Agentury ze skupiny Konektor získaly společně nejvíc ocenění vůbec. Obě dostaly shodně po pěti cenách, celkem tedy deset. Z toho ale jen jediné první místo. To dostal Konektor Social za projekt Vyděračské dopisy na podporu nového seriálu Sedmilhářky televizní stanice HBO.

AC&C PR dostala cen „jen“ osm, z toho ovšem tři první a jedno druhé místo za „guerillový“ projekt Jedlo pre ajťákov pro společnost T-Systems Slovakia, v jehož rámci lákala slovenské IT specialisty z českých firem zpátky na Slovensko prostřednictvím fiktivní rozvážky tradičních slovenských jídel.

Reklama
Know

„Máme navzájem štěstí“

Další první místo dostala břevnovská agentura za knihu 2036: Tomáš Sedláček a hosté, soubor esejů na téma, jak se budeme mít za 20 let, kterou připravila k 20. výročí českého působení telekomunikační společnosti T-Mobile.

„Máme štěstí na agenturu, která má šílené nápady,“ prohlásila tisková mluvčí operátora Martina Kemrová. „Ano, celé to stojí na lidech. My zase máme štěstí, že pracujeme pro klienty, kteří se nebojí schválit netradiční věci a nechají nás pracovat, aniž by chtěli kontrolovat každý náš krok. To na druhé straně znamená, že lidé v agenturním týmu nejsou otrávení, práce je baví a dávají do ní maximum,“ vysvětluje tajemství úspěchu agentury její managing partner Martin Frýdl.

Sedm cen získala holešovická Ogilvy PR. Z toho dvě byla první místa: za projekt Tam, kde ostatní sbírají lajky, my děláme skutečný byznys, který připravila pro energetickou společnost E.ON, a za výstavu Společně pro udržitelnou budoucnost, kterou udělala pro české zastoupení nábytkářského koncernu Ikea.

Návrat Michala Donatha

Čtyři ocenění a jedno čestné uznání dostala agentura Donath Business & Media legendy českého PR Michala Donatha, který paradoxně z APRA před 10 lety vystoupil. Dvě první a jedno druhé místo jí bylo odbornými porotami přiznáno za spolupráci na impozantním projektu rehabilitace starého židovského hřbitova v Prostějově, za kterým stojí nadace Kolel Eliezer Damesek.

Agentura Donath Business & Media byla také jedním ze sedmi žhavých favoritů na titul Absolutního vítěze. Jeho držitelem se ovšem nakonec celkem jednoznačně stal projekt 20 minut nad Londýnem, který přihlásily společnost Česká mincovna a agentura Omnimedia PR.

Neodolatelný let

Porotci neodolali prezentaci klienta na pozadí osobního příběhu a splněného přání válečného veterána generála Emila Bočka. Generál, který je jedním ze dvou posledních žijících českých pilotů druhé světové války, na podzim roku 2015 ve svých 92 letech vyslovil zdánlivě nereálné přání proletět se ještě jednou Spitfirem. V létě loňského roku mu to díky koordinovanému úsilí klienta, agentury, partnerů, české i britské armády i historických kruhů bylo splněno.

Kromě těchto dvou realizací se do samotného finále soutěže dostaly ještě projekty Nevysedávejte na schůzkách, který pro O2 připravily agentury Oliver Agency a Bison & Rose, kniha 2036 a Jedlo pre ajťákov, Závodní toitoiky agentury Stance Communications pro Nadační fond Petra Koukala a České rugby žije! agentury PR.Konektor pro Českou rugbyovou unii.

Rekordní rok bez hattricku

Ve 12. ročníku soutěže tak byla ukončena dvouletá nadvláda agentury AMI Communications, která letos získala „jen“ tři ocenění, z čehož dvě byla první místa.

Pořádající Asociace PR agentur (APRA) v něm obdržela víc než 300 přihlášek. Agentury a jejich klienti soutěž obeslali 156 projekty, většinou ve více kategoriích, takže celkový počet „entries“ se vyšplhal na rekordních 310. Nejvíc realizací do ČCPR vyslaly právě AMI Communications (29), PR.Konektor a Konektor Social (26) a Bison & Rose a Native PR (po 15). Na shortlistu měly nejvíc projektů Ogilvy (14), skupina Konektor (13), AC&C a AMI (po 9) a Bison & Rose (8).

Zatímco v kategorii krizové komunikace nebylo už tradičně uděleno žádné ocenění, jen čestné uznání, organizátoři soutěže se tentokrát rozhodli udělit ještě mimořádné ocenění za přínos pro branži PR. Dostala ho vedoucí katedry marketingové komunikace a PR na FSV UK Denisa Hejlová.

„Na mé práci mě nejvíc láká, že mohu obor utvářet a formovat. Ale největší odměnou jsou pro mě úspěchy mých absolventů, které dnes potkávám úplně všude, včetně stupně vítězů na ČCPR,“ uvedla Hejlová pro MAM.

Slavnostní večer se konal jako obvykle v restauraci Aureole ve 27. patře budovy City Tower na pražské Pankráci a opět ho moderoval – pro tento večer patrně nenahraditelný – Ondřej Hejma.

„Měli jsme možnost srovnat, jak vypadají podobné soutěže v zahraničí, a musím říct, že v tomto případě se můžeme srovnávat se zeměmi, jako jsou Británie nebo Německo. Na obdobně velkých trzích, jako je Česká republika, vypadá tento typ soutěží podstatně jinak než u nás,“ pochválil APRA předseda její výkonné rady Jan Kučmáš z AMI.

Se samochválou raději opatrně, Jene. Pravda ovšem je – a MAM to může potvrdit – že ČCPR je dlouhodobě jednou z nejlépe připravených, moderovaných a navštěvovaných oborových akcí v komunikační branži. A letošní timing hodina a tři čtvrtě na předání celkem 65 ocenění, to byl opravdu skvělý výkon.

Mimořádné ocenění za přínos pro PR branži dostala letos v Aureole šéfka katedry komunikace Denisa Hejlová.
Foto: Apra

Mají společné víc než jen křestní jméno: zleva Martin Frýdl z AC&C PR a Martina Kemrová z T-Mobilu.
Foto: Apra

Pořádající APRA letos rozdala 310 přihlášeným pracím celkem 65 cen.
Foto: Apra

Reklama
ČEZ
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Diana Hlaváčová, Seznam
MAM class prompty Ipsos
Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)