Čisté příjmy českých PR agentur loni klesly o desetinu na 638 milionů korun. Vyplývá to z průzkumu STEM/MARK, který zveřejnila Asociace PR agentur (APRA), a z loňského průzkumu KPMG. Členové asociace reprezentují asi 80 procent trhu PR. Ceny, které agentury účtují klientům, loni stagnovaly a většina agentur je zachovala na úrovni roku 2015. Mzdy v odvětví přitom mírně stouply, 40 procent agentur hlásí jejich růst do deseti procent. Agentury jsou přesto optimistické a 54 procent z nich se domnívá, že letošní rok pro ně bude úspěšnější než loňský. „Trh PR zažívá zdravý vzestup založený na rostoucí spotřebě domácností a silném růstu ekonomiky. Lidé více utrácejí, firmy hledají zaměstnance, veřejnost je stále aktivnější a vlivnější,“ uvedl předseda APRA Jan Kučmáš.
Největší růst poptávky v PR je po správě sociálních sítí a udržování komunit.