Reklama
Megaboard

7. Placení v e-shopech: dobírka vede, ale klesá

Zavedení elektronické evidence tržeb ovlivnilo popularitu různých způsobů plateb v českých e-shopech. „Některé e-shopy kvůli EET rušily on-line platby,“ uvedl ředitel nákupního portálu Heureka.cz Tomáš Braverman. „EET zasáhla především ty úplně nejmenší hráče na trhu, u kterých investice do úprav e-shopu nedávala smysl,“ dodal výkonný ředitel Asociace pro elektronickou komerci Jan Vetyška. Podle údajů Heureky stejně jako v posledních letech mírně klesla obliba dobírky. Stále se jí ale drží třeba zákazníci nakupující na mobilech. „Při mobilních nákupech zákazníci stále bojují s předsudky a bojí se čísla karet zadávat. V tom je zatím na mobilu dobírka nepřekonaná,“ vysvětlil Braverman. Dobírku celkově preferuje 34 procent zákazníků e-shopů. Druhá nejoblíbenější metoda je platba při převzetí zboží (30 procent zákazníků). On-line platbu kartou využívá 18 procent zákazníků, ještě před třemi lety to bylo jen devět procent. Nejméně populární jsou služby typu PayPal, které při placení volí jen dvě procenta lidí.

Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-03

MAM Exkluzivně v časopise

Domi Alagia, DVTV
Neziskovky
EBMA

MAM Téma čísla

gaming_rytir_iStock_nový web-otvírák (50)
2025
Téma Ročenky 2024
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

WEB_normal(10)
Souboj spotů osmifinále 2024
MAM Souboj spotů 2024 finále
MAM Souboj spotů 2024 semifinále
WEB_normal(10)
Souboj spotů osmifinále 2024
MAM Souboj spotů 2024 finále
MAM Souboj spotů 2024 semifinále