Zavedení elektronické evidence tržeb ovlivnilo popularitu různých způsobů plateb v českých e-shopech. „Některé e-shopy kvůli EET rušily on-line platby,“ uvedl ředitel nákupního portálu Heureka.cz Tomáš Braverman. „EET zasáhla především ty úplně nejmenší hráče na trhu, u kterých investice do úprav e-shopu nedávala smysl,“ dodal výkonný ředitel Asociace pro elektronickou komerci Jan Vetyška. Podle údajů Heureky stejně jako v posledních letech mírně klesla obliba dobírky. Stále se jí ale drží třeba zákazníci nakupující na mobilech. „Při mobilních nákupech zákazníci stále bojují s předsudky a bojí se čísla karet zadávat. V tom je zatím na mobilu dobírka nepřekonaná,“ vysvětlil Braverman. Dobírku celkově preferuje 34 procent zákazníků e-shopů. Druhá nejoblíbenější metoda je platba při převzetí zboží (30 procent zákazníků). On-line platbu kartou využívá 18 procent zákazníků, ještě před třemi lety to bylo jen devět procent. Nejméně populární jsou služby typu PayPal, které při placení volí jen dvě procenta lidí.