Zatímco v zahraničí je využívání sociálních sítí a jejich výhod v komunikaci s veřejností běžnou součástí chodu bezpečnostních sborů, česká policie oficiální facebookový profil teprve spustí – zhruba za dva týdny. Ve Spojených státech, Německu a dalších zemích se přitom „policejní Twitter“ dávno osvědčil – třeba pro účely rychlého varování masy lidí na síti. Paradoxem je, že u nás sociálních sítí využívají už i hasiči, vojáci nebo městští strážníci. „V současné chvíli naše stránka na Facebooku běží ve zkušebním provozu, školíme k tomu policisty,“ řekla mluvčí policie Eva Kropáčková. O obsluhu stránky, která bude sloužit jak policejnímu prezidiu, tak krajským ředitelstvím, se bude starat tým zhruba třiceti policistů. Na stránce se budou zveřejňovat hlavně tiskové zprávy nebo novinky o fungování policie. Kdo však bude mít komunikaci na starosti a kdo bude psát příspěvky, mluvčí policie Hospodářským novinám nesdělila. „Že to dělá až teď, je zahozená příležitost. Předběhly nás dokonce některé africké země. Na sociálních sítích je i zambijská policie,“ kritizuje přístup marketingový expert Martin Jaroš. Konkurenci však oficiálnímu účtu dávno dělá na Facebooku Týdeník policie, který spravují bývalí policisté – má přes 150 tisíc fanoušků.