Značka Gambrinus z portfolia Plzeňského Prazdroje se rozhodla, že už nebude sponzorovat český profesionální fotbal. Sdělil to její marketingový manažer Marek Dvořák s tím, že „kauzy kolem vrcholového fotbalu a dlouhodobá neochota vedení Fotbalové asociace České republiky udělat zásadní kroky pro zlepšení jeho jména poškozují i nás“. Gambrinus se tak rozhodl neuplatnit opci na pokračování sponzorství nejvyšší soutěže a reprezentace. Známá pivní značka přitom není jediná, která nejvyšší fotbal opouští. Už v lednu společnost ePojisteni.cz informovala, že opci na další roční spolupráci s první ligou nevyužije. Na rozdíl od značky Gambrinus tak její odchod nesouvisí s aférou kolem dnes už bývalého předsedy fotbalové asociace Miroslava Pelty. Gambrinus bude podle Dvořáka pokračovat v podpoře českého fotbalu, ale na nižších úrovních, například programem Kopeme za fotbal, do kterého je zapojeno několik stovek klubů.
Gambrinus se loučí s nejvyšší fotbalovou soutěží. Další peníze už jí od sezóny 2018/2019 nedá.