Reklama
Megaboard

4. Kampaň Burger Kingu využila královskou rodinu

Americký řetězec rychlého občerstvení Burger King plánuje v červnu otevřít první pobočku v Belgii. Rozhodl se na ni upozornit provokativní kampaní. Na webu Who Is The King (Kdo je král) vyzýval, aby si zákazníci vybrali mezi králem Filipem a králem burgerů. Pokud si uživatel vybral belgického panovníka, web se ho přeptal, jestli si je volbou jistý – král Filip mu přece neusmaží hranolky. Královské rodině to vtipné nepřišlo. Užití podobizny krále vyžaduje souhlas paláce a nesmí se využívat ke komerčním účelům. Když řetězec vyvolal dostatečný rozruch a zajistil si díky němu široké pokrytí v médiích, kontroverzní obsah stáhl, ale pro změnu si rýpnul sloganem: „Pro dva krále není v Belgii místo.“ Firma si navíc provokativně ze své značky umazala slovo King.

„Pro dva krále není v Belgii místo,“ hlásá nyní web, který byl spuštěn při přípravě uvedení řetězce Burger King v Belgii. Ze značky Burger King navíc zmizelo slovo King.

Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-03

MAM Exkluzivně v časopise

Jan Patawa, MV ČR
David Klimeš, NFNZ
Domi Alagia, DVTV

MAM Téma čísla

Otvírák na web - Vašek
gaming_rytir_iStock_nový web-otvírák (50)
2025
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

WEB_normal(10)
Souboj spotů osmifinále 2024
MAM Souboj spotů 2024 finále
MAM Souboj spotů 2024 semifinále
WEB_normal(10)
Souboj spotů osmifinále 2024
MAM Souboj spotů 2024 finále
MAM Souboj spotů 2024 semifinále