Pokud je vaše firma přítomná v internetových srovnávačích cen, může získat další zdroj návštěvnosti webu a tím i nové zákazníky. Tuto možnost si chválí Petr Vávra, který se stará o on-line marketing ve firmě K & K pneu provozující e-shop Rajpneu.cz. Nabízí své zboží například přes srovnávače Heureka.cz, Zboží.cz, Hledejceny.cz nebo Srovnáme.cz.
Internetové srovnávače jsou weby, které fungují jako specializované vyhledávače zboží. Zákazník v nich pak vyhledává podle zvolených kritérií. Může to být cena nebo hodnocení dalších zákazníků. Existují různé modely spolupráce se srovnávačem. Nejčastěji platí firma ve srovnávači za proklik, tedy PPC modelem, nebo srovnávač může dostat procenta z prodeje.
„Srovnávače mají oproti plošným médiím výhodu v tom, že jejich návštěvníci reprezentují skupinu uživatelů, kteří jsou obvykle v nákupní fázi nebo už o nákupu uvažují,“ tvrdí Jakub Mandát, marketingový ředitel srovnávače Ušetřeno.cz. Ten porovnává různé typy služeb, dodavatele elektřiny a plynu, mobilní tarify nebo finanční produkty.
Podle Mandáta je přítomnost v agregátorech nabídek přínosná nejen pro velké firmy, ale i pro menší nebo ty, které zrovna začínají podnikat.
Petr Vávra z K & K pneu ale vidí v přítomnosti ve srovnávačích i zápory: „Databáze těchto webů obsahuje spousty chyb, a případný zákazník tak nedostane relevantní srovnání produktů.“
Další nevýhodu vidí v tom, že některé srovnávače nepočítají s konečnou cenou zboží. Tím pádem avizovaný nejlevnější obchod nemusí být v konečném součtu opravdu nejlevnější.
Pokud chce firma s porovnávači začít, postup se liší podle jednotlivých poskytovatelů srovnání. Například na největším českém srovnávači Heureka.cz stačí vytvořit profil a pak kliknout v sekci Pro partnery na link „Přidat/upravit obchod“ a zadat údaje o e-shopu. Přidání obchodu je zdarma. „Pět až deset procent přístupů do e-shopů je z tohoto bezplatného režimu. Drtivá většina prokliků je ale tvořena z PPC režimu,“ uvedla Adéla Berková, PR manažerka Heureka.cz.