Většina majitelů myje a čistí svoje auto alespoň jednou za půl roku, v průměru se jedná o mytí jednou za dva měsíce. Jak exteriér, tak i interiér vozu čistí česká internetová populace s obdobnou frekvencí.
Mytí vozu zajišťují domácnosti hlavně vlastními silami a automyčku využívají jen příležitostně (35 procent), např. po sezoně či při větším znečištění, nebo ji nevyužívají vůbec (26 procent). Necelá pětina domácností myje auto výhradně v automyčce. Zároveň téměř polovina majitelů k úklidu a mytí vozu využije aspoň jednou za rok vysavač, sprchovací box nebo jiné uklízecí prostředky v blízkosti automyček nebo čerpacích stanic.
Automyčku alespoň jednou za rok navštíví 60 procent majitelů a nechá si zde umýt vůz zvenku. Profesionální úklid interiéru je méně častý – využije jej 17 procent řidičů alespoň jednou ročně. Svoji jednu oblíbenou automyčku, které zůstávají věrní, má o málo víc než čtvrtina majitelů auta. Většina si ale vybírá konkrétní myčku spíš náhodně podle aktuální polohy a dalších kritérií. Jedno mytí v automyčce přijde v průměru na 150 korun za exteriér a 200 korun za interiér vozidla. Polovina majitelů aut alespoň jednou za rok využije voskování a rovněž polovina nakupuje šampony na čištění interiéru.
Český národní panel je projekt výzkumných agentur STEM/MARK, NMS Market Research a Nielsen Admosphere, které společně vytvořily jeden z největších výzkumných panelů v Česku. Slouží pro kvalitní a rychlé on-line sběry dat o internetové populaci ČR. Víc informací na www.ceskynarodnipanel.cz.