Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Řežáb: Social je ten nejtvrdší džob

Při vytváření svých kampaní by měly firmy přestat myslet v první řadě na televizní formáty, z nichž pak tvoří všechny ostatní. „Dnes musíte myslet nejdříve na sociální média,“ uvedl Jan Řežáb, ředitel firmy Socialbakers, na konferenci Engage 2017, která se konala v prostorách pražského Fora Karlín. Tu právě firma Socialbakers, která se zabývá analýzou sociálních sítí, pořádala. Podtitulem bylo Changing the World Through Social neboli změna světa přes sociální média.

Podle Řežába jsou sociální média důležitá zejména proto, že investice do nich už převyšují objemy investic do tisku. „Příští rok půjde do reklamy na sociálních sítích 45 procent všech prostředků, které půjdou do digitálu,“ předvídá.

Značky se na Instagramu líbí víc

Zároveň prohlásil, že povolání manažera sociálních médií je nejtěžší ze všech marketingových specializací současnosti. „Už nestačí vložit obrázek nebo napsat hezký příspěvek na Facebook jako před lety,“ řekl.

Reklama
ČEZ

Dnes musí manažer sociálních médií komunikovat na různých platformách a počítat s tím, že se bude muset rychle adaptovat na nové funkcionality, se kterými sítě neustále přicházejí. „Třeba minulý rok to byly 360stupňové fotky a videa,“ připomenul.

Také poukázal na fakt, že sociální sítě mají jiný charakter, třeba Facebook se stává platformou pro média. Ale třeba Instagram oproti němu víc zapojuje uživatele v podobě většího počtu komentářů a lajků. „Platí to hlavně pro celebrity a značky. Obojí získává na Instagramu asi třikrát větší míru zapojení než na Facebooku,“ uzavřel. Nutno dodat, že Facebook a Instagram mají stejného vlastníka.

Zeptejte se expertů mimo firmu

Dalším klíčovým řečníkem byl Pete Blackshaw, viceprezident pro sociální a digitální média ve firmě Nestlé. Zdůraznil, že i korporace by si měly osvojit flexibilní uvažování a nebát se inovací. Jenom to jim umožní v dnešním hektickém světě přežít. Jedním ze způsobů, jak inovují oni, je projekt Henri, pojmenovaný podle zakladatele firmy. V něm se společnost Nestlé spojuje s experty a inovátory a řeší výzvy, na které si firma sama netroufne. Naposledy žádala o pomoc s tím, jak usnadnit rodičům kontrolu nad množstvím sladkostí, které svým dětem dávají.

Pete Blackshaw z Nestlé vysvětlil, proč by se korporace měly chovat jako start-upy.
Foto: Socialbakers

Reklama
Know
Reklama
Reklama
Know
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia
Jan Michálek v podcastu Hype-Cast

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)