I přes nedávné kauzy patří reklama na největší internetové videoplatformě a druhém největším vyhledávači na světě k populárním kanálům propagace. Pomocí YouTube lze totiž oslovit i jinak těžko dosažitelné publikum – například mileniály.
Začít s reklamou není pro uživatele nic těžkého. „Inzerent potřebuje pouze dvě věci. Zřízený účet v reklamní službě AdWords a video, které je nahrané na YouTube,“ vysvětluje Petra Brodilová, brand sales activation specialist z Googlu.
U videoreklam pak inzerent může využít dvou formátů, které lze v AdWords zvolit. In-stream je reklama, která se zobrazuje před nebo při přehrávání videa. Druhý formát s názvem video discovery oslovuje uživatele při procesu hledání obsahu. YouTube samotný pak má zabudovaný analytický systém, který napomáhá k vyhodnocení výkonu reklam.
TV reklama na YouTube? Ošemetné
To, co může fungovat v televizi, nemusí automaticky fungovat i na internetu. „Vždy je třeba brát v úvahu, že na YouTube nemusí diváci čekat, až skončí reklamní přestávka, ale mohou vaši reklamu jednoduše přeskočit,“ vysvětluje specialistka Googlu a podotýká, že způsob konzumace videoobsahu mění i mobilní zařízení. Inzerent navíc musí počítat s možnou zpětnou vazbou uživatelů, která probíhá v reálném čase.
Podle dostupných analýz úspěšných reklamních kampaní na YouTube by měl dobrý spot splňovat několik kritérií. „Diváka je třeba zaujmout během prvních pěti sekund reklamy,“ zdůrazňuje Brodilová. „Je dobré značku zmiňovat pomocí voiceoveru. Dobře funguje silný příběh, silná výzva k akci, podmanivá hudba, animace, humor a využití celebrit či influencerů,“ dodává.