Nová ředitelka byznysového rádia Zet Vladimíra Nejedlá je ve své funkci od dubna. Na starosti má rozvoj značky, ale hlavně hledání strategických partnerů. Rádio Zet nevydělává, za rok 2015 skončilo ve ztrátě 15 milionů korun.
Projekty jako záchrana
„Je nutné uznat, že rádio s takovým obsahem se v českém prostředí neuživí. Jako našeho největšího konkurenta vnímáme Český rozhlas Plus, který je ale veřejnoprávní,“ uvádí Nejedlá. Majitelé při nelehkém úkolu vyvést rádio do plusových čísel vsadili na zkušenosti nové šéfky. Do rozhlasové stanice přišla z lifestylového vydavatelství Mediaforce a předtím pracovala jedenáct let ve vydavatelství Economia, kde na obchodní pozici hledala partnery pro inzerci a různé projekty.
A právě projekty jsou tím, co by chtěla Nejedlá v rádiu Zet dělat. „Hledáme strategické partnery, kteří tvoří novinky v oblastech, jako jsou technologie nebo věda, s přesahem do eventů a konferencí. Například minulý týden jsme byli partnery konference o kybernetice,“ nastiňuje svůj plán.
Budoucnost je aplikace
Zvýšit počet posluchačů chce Nejedlá novou aplikací, kterou by rádio mělo spustit ještě letos. „Je to budoucnost rádia Zet. Jedná se o unikátní aplikaci s personalizovaným audioobsahem. V tom nás podpořil i inovační fond Googlu,“ vysvětluje Nejedlá.
V podstatě má aplikace fungovat tak, že si po jejím stažení do mobilu, tabletu nebo patřičně vybaveného auta posluchač navolí, jaký obsah ho zajímá. V aplikaci bude možné využít obsah rádia Zet a Frekvence 1, tedy politiku, byznys, rozhovory či podcasty. „Posluchači nabídneme audioobsah na míru podle jeho chování na internetu, který pro něj bude znamenat úsporu času. Nebude muset pročítat nebo poslouchat velké množství zpravodajství, ale bude mít jen to, co ho zajímá. To je přidaná hodnota, kterou posluchači rádia Zet ocení,“ domnívá se Nejedlá.
Věří, že placený obsah rádia bude mít úspěch a do konce roku 2018 si aplikaci stáhne až 30 tisíc lidí, což je více, než je současná posluchačská základna. „Mám představu, že aplikace se bude platit měsíčně. V současnosti jednáme o tom, zda bude stát sto, nebo dvě stě korun,“ doplňuje.
O platbách za obsah on-line médií se vedou diskuse dlouho, otázkou však zůstává, do jaké míry jsou čtenáři, posluchači či diváci ochotni za něj skutečně zaplatit. Další neznámou je to, zda tyto peníze médiím přinesou dostatečně zajímavé zisky. Vladimíra Nejedlá to ale pokládá za běžnou záležitost, stejně jako nákup v trafice. „Když si budu chtít přečíst pěkný časopis, půjdu si ho koupit. To samé se bude odehrávat na webech, rádiích a dalších platformách,“ míní.
Jejím cílem je zvýšit podíl na trhu a přiblížit se veřejnoprávní stanici Plus. Ta má 119 tisíc posluchačů týdně, Zet zhruba 50 tisíc.
Vladimíra Nejedlá v médiích pracuje od 90. let. Nejdéle působila ve vydavatelství Economia na obchodní pozici.
Foto: Václav Vašků