Reklama
Megaboard

Prodej vín v bag in boxu se stává trendem. Češi preferují ta sladší a učí se chodit do speciálek

I přes masivní promokampaně obchodních řetězců v nabídce vín a destilátů se český spotřebitel v posledních letech naučil chodit za jejich vybraným sortimentem i za degustacemi do specializovaných prodejen. Nezřídka tomu předcházel na straně jejich provozovatelů prodej pouze v rámci horeca segmentu. Což je případ i společností BiBoViNo a Bevande.

Víno v kartonu je zdravější a eko

Ve Francii v současnosti prodává víno v kartonech, jinak bag in boxech, již více než polovina vinařů. U nás u tohoto balení stále převládá negativní konotace s levným a nekvalitním „krabicákem“, ač v pražském butiku francouzské společnosti BiBoViNo najdete vybrané odrůdy ve vyšší cenové hladině. „Oproti běžné skleněné lahvi mají kartony s plastovým sáčkem uvnitř hned několik výhod: jsou ekologické, lépe skladovatelné a otevřené vám vydrží až dva měsíce. Zároveň obsahují minimální množství siřičitanů, nebolí vás pak po nich hlava,“ vysvětluje majitel butiku a manažer firmy pro trhy střední Evropy Pascal Magon. E-shop by chtěl spustit ještě letos, první zvědaví zákazníci přišli ochutnat vína z fialových kartonů i na základě outdoorové reklamy ve vozech metra. Celkově vzato je však marketingový rozpočet BiBoViNa skromný a pokrývá spíše jen profily na sociálních sítích a prezentaci firmy na food festivalech.

Více než s barvou levandule souvisí fialová barva krabic BiBoViNa překvapivě s oblibou čokolády Milka. A tu kupují zejména ženy, stejně jako víno.
Foto: BiBoViNo

Slibně se však Pascal Magon s prodejním konceptem zakladatele firmy, Bruna Quenieouxe, uchytil v horeca segmentu a firemním byznysu. Víno od něj díky lepší trvanlivosti odebírá například Národní divadlo nebo nově České aerolinie, kde dalším plusem je nižší hmotnost tří- či dvoulitrových krabic.

Palačinky v Graperii nehledejte

Michaela Kašková ze společnosti Bevande rozjížděla svůj byznys s italskými destiláty v počátku zejména díky oblibě sladkého likéru Bombardino, s nímž se Češi setkávali při zimních výjezdech do Alp. Do portfolia dovozce patří ale i další likéry, grappy a vína. Celých 70 procent prodeje stále náleží segmentu horeca. Kamennou prodejnu si prakticky vyžádali zákazníci Bevande, již zvyklí nakupovat přes jeho e-shop. „Zvědavců přichází také hodně, protože pojem La Grapperia někdy v lidech vyvolává dojem, že se u nás dělají palačinky,“ poznamenává s úsměvem Michaela Kašková. Souhlasí s tvrzením, že budoucnost patří prodeji vína v bag in boxech, a to i vzhledem k novele ohledně stáčených vín. V propagaci spoléhá Bevande hlavně na osobní doporučení a prezentaci na veletrzích či v rámci veřejných i firemních degustací. Investují i do PPC reklamy, s Facebookem mají kvůli útoku hackera spíše negativní zkušenost.

Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-2025_02

MAM Exkluzivně v časopise

ROI
Jan Nízky, A+Manual
KFC Bukurešť

MAM Téma čísla

gaming_rytir_iStock_nový web-otvírák (50)
2025
Téma Ročenky 2024
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

WEB_normal(10)
Souboj spotů osmifinále 2024
MAM Souboj spotů 2024 finále
MAM Souboj spotů 2024 semifinále
WEB_normal(10)
Souboj spotů osmifinále 2024
MAM Souboj spotů 2024 finále
MAM Souboj spotů 2024 semifinále