Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

PR specialista může dobře zastupovat jen projekty, které miluje

Často v hovorech o PR branži slýchávám: „Já bych nemohl pořád někoho přemlouvat, aby něco vydal“. Nebo dokonce „PR je žumpa“.

Říkám si, kdy si naše profese vysloužila takové označení a ztratila dobrou pověst? Věřím, že za tím stojí jeden hlavní důvod – nedostatek nadšení. Ten pramení už z výběru klientů. Nemůžete nutit píáristu, aby se nadchl pro další příchuť kečupu nebo nový typ vložek, když nemá k danému odvětví vztah. Těžko po něm můžete chtít, aby na produkty našrouboval tolik ceněný příběh, když mu chybí přesvědčení o jejich užitečnosti. Pokud se ovšem píáristé se svými klienty ztotožní, stanou se součástí firmy a budou stoprocentně věřit jejich filozofii a projektům, nebudou muset příběhy složitě vymýšlet. Sami o nich budou chtít přes média dát světu vědět.

A co důvěra ve vlastní lidi? Když šéfové nevěří PR týmu a vyžadují po jeho členech přítomnost v kanceláři „od-do“, jak mohou tito specialisté skutečně nasát atmosféru zákazníka? Pak se pro firmu nebo projekt dokážou nadchnout a jejich nadšení při setkání s novinářem není hrané. Když člověk zastupující firmu nevěří tomu, co říká, jak by tomu mohl věřit novinář.

Reklama
ČEZ

Propagovat projekt také znamená ho do detailu znát. Jedině pak máte šanci bryskně a precizně odpovídat na dotazy novinářů. A bez pečlivosti u médií nepochodíte. Fungují rychle a na chyby zde není čas.

Pečlivostí se uzavírá trojúhelník nedostatků. Pokud s klientem trávíte dostatek času a věříte v jeho filozofii, velmi přirozeně se o jeho odvětví začnete zajímat a sebevzdělávat se. Což by mělo být důležitou částí píáristovy práce. A pokud se do něčeho ponoříte, nebude vás poznávání a odpovídání na otázky bolet. Naopak, budete se chtít o své znalosti podělit.

Nemusíte dělat PR pro každého, kdo vás o to požádá, jen proto, abyste dostali kšeft. Myslete hlavně na to, jestli možný nový klient bude bavit vaše lidi a jestli si s nimi sedne lidsky. A PR lidem nechte volnost. Pak zajímavý projekt vezmou za vlastní a uvidíte, že už nebudou muset nikdy novináře přemlouvat.

Eva Samšuková, PR specialista, Saurusmedia.cz

 

Reklama
MMcite
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia
Jan Michálek v podcastu Hype-Cast

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)