Reklama
Megaboard

Povaha Čechů při nakupování potravin

Každý trh má svá specifika, a tak jsme od jednoho obchodního řetězce dostali otázku, v čem se liší nakupování v Česku. Na jaře 2017 jsme provedli rozsáhlý etnografický výzkum, jak se chovají Češi během nakupování potravin. „Abychom se dostali co nejblíže k lidem a pochopili, jak povaha Čechů ovlivňuje jejich nakupování, byla metodologie postavená na čtyřhodinových asistovaných nákupech s návštěvou respondentů doma. Celkem jsme provedli 112 rozhovorů v pěti lokalitách,“ říká Eva Veisová, ředitelka kvalitativního výzkumu agentury Ipsos. Jací tedy jsme a jak to ovlivňuje naše nakupování?

Máme rádi tradice a náš region. Často si proto vybíráme lokální potraviny, u kterých máme jistotu původu.

Rodina je pro nás na prvním místě. Přestože roste podíl nesezdaných párů, tradiční hodnoty jsou stále důležité a nakupujeme převážně pro svoji rodinu.

Jsme spíše uzavření, ztratíme se v davu. Vyhovuje nám nakupovat anonymně, proto se také neozveme a přehlížíme například špatné služby.

Na druhou stranu, rádi si stěžujeme. Ovšem pouze mezi přáteli, kde se cítíme bezpečně. A to i v případě, že jsme s nákupem spokojení.

Jsme podezřívaví. Porovnáváme ceny a studujeme složení produktů, zdali nás nechce někdo ošidit.

Milujeme humor. Máme rádi sarkasmus a máme ho rádi také v reklamách. Precizní, avšak nudná komunikace obchodního řetězce nás neosloví.

Jsme tradiční a obezřetní, ale ani při nakupování nám nechybí švejkovský humor.

V případě dotazů prosím pište na adresu [email protected].

Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-2025_02

MAM Exkluzivně v časopise

KFC Bukurešť
Klára Poliakov, Lasvit
Štěpán Zub (Mixit) s Adamem Ondrou a Jiřím Procházkou

MAM Téma čísla

gaming_rytir_iStock_nový web-otvírák (50)
2025
Téma Ročenky 2024
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

WEB_normal(10)
Souboj spotů osmifinále 2024
MAM Souboj spotů 2024 finále
MAM Souboj spotů 2024 semifinále
WEB_normal(10)
Souboj spotů osmifinále 2024
MAM Souboj spotů 2024 finále
MAM Souboj spotů 2024 semifinále